Lotusblomma skrev 2010-09-13 13:17:37 följande:
Har inte läst igenom men skulle nog kunna våga va säker på att om bilen rycker vid gaspådrag är det ditt spjällhus som jävlas...5500:- att bytas till nytt ungefär, måste programeras om efter bytet så en auktoriserad saabverkstad måste göra jobbet.
Turbon kan vina lite o det är normalt, sitter de kanske dessutom en aeroturbo i den väsnas den lite extra. Den är större nämligen. OM turbon skulle vara rasad kan du räkna med en jäkla massa rök i avgaserna som stinker satan...
Mmm, det är nog inte turbon.
Var hos en kompis som kan lite om bilar och han trodde bussningarna till motorfästena var dåliga på ena sidan och det känns logiskt. Alt något med fjädringen höger fram. Dessutom läcker den något som ser ut som olja vänster fram i motorutrymmet. Känns som att det är många fel på den, lite för många.
Nä om jag ska behålla den så vill jag göra så mycket på den att det inte längre är värt pengarna.
Ska åka till bilfirman med den i morron och byta till aningen saaben jag skrev om tidigare eller en renault megane -04. Det löser sig iallafall.
Tack för era svar.