• Johans Pillerill

    Amma offentligt...

    Jag är en av alla de som tycker att det är helt okej att amma när man är ute bland folk... Givetvis står jag inte mitt på torget och gör helikoptern med brösten för att reta upp folk, men om jag sitter och fikar och min dotter (4v) blir hungrig så smyger man ju fram ett bröst och matar henne där man redan sitter. Är det mycket folk lägger jag en filt över axeln och ner över barnet, men det är för hennes skull snarare än någon annans.

    Min åsikt är (och var redan innan jag själv fick barn) att det är otroligt vackert med en mor som ammar sin lilla bebis... Naturligare än så blir det ju inte!

    Min sambo är en anti-amma-offentligt... Han tycker jag kan gå och sätta mig på någon offentlig toalett och mata vår flicka om vi är ute och hon blir hungrig, vilket jag VÄGRAR för fy vad äckligt!! Då kan ju han sätta sig där och äta sin lunch också om det är så kul att äta på toaletter!

    Vad tycker NI? Är det okej att amma offentligt... Eller inte?? Motivera... Vill så gärna förstå er som inte tycker det är okej...


    En ängel landade hos oss 2010-08-11
  • Svar på tråden Amma offentligt...
  • 071001

    För egen del, nej, undvek att amma offentligt så långt det bara gick. Inte alls bekväm med det och njae, jag tycker inte att det nåt vackert över amning faktist. Skulle aldrig sitta på en restaurang och amma.

  • MariaE

    jag gör som dig. aldrig i hela mitt liv skulle jag amma på en offentlig toalett. vet han ens hur sunkiga vissa är????

  • HippYgirl

    jag ammar där jag är om det så är ett fik, maxi eller på stan. är min son hungrig, så ska han äta

  • Hella08

    Jag ammar offentligt! Inget konstigt med det men som du själv skrev man behöver ju inte visa upp brösten mer än nödvändigt det känns ju lite onödigt.

  • Flickan och kråkan

    Självklart är det ok. Har du frågat din sambo varför han tycker som han gör? Handlar det om dig, amning offentligt i allmänhet eller om amning som sådan?

  • Fruochmamma

    Tycker absolut det är OK, men har fortfarande svårt att göra det själv.


    ღ♥ Ludvig + Larsa + mamma + Carl ♥ღ
  • vivana

    har inte kommit så långt än. men när tiden är inne å min lille är hungrig på ett ofentligt ställe ska han/hon få mat så klart, spelar ingen roll var jag e.
    håller med ts de e de naturligaste som fins å finaste att se en mammam som matar sin bebbe..

  • NästanSvensson

    Jag förstår inte varför folk ens bryr sig!  Det är väl fan bara att titta bort om man inte vill se skymten av ett bröst...
    Att amma är helt naturligt, det är det brösten i första hand är till för. Varför har vissa människor så svårt att förstå det?

    Det är bara att slå på valfri kanal på tvn så ser man snart bröst. ingen som klagar då?

    Jag ammar mitt barn när barnet är hungrigt! Titta åt ett annat håll om det nu är så stötande! 
    Surkärringar är vad ni är! 

  • bebbe11

    när sonen va bebbis så ammade ja honom ofentligt.
    NEJ TACK till att sätta sig på en ofentlig toa.
    Jag går inte på ofentlig toaleter för att ja tycker de e äkligt. har alltid tyckt så kunnde inte ens gå på toa hoss kompisar när ja va liten för ville gå hem å gå på toa. så varför skulle ja ens villja sitta där med min son å amma ne blä åt de.


    Jag menar man behöver inte titta om de e farlig att amma ofentlig. jag hade alltid en filt över brötet så ja kan varkligen inte så problemet.


    Min man är va me på samma notor va sonen hungrig så skulle han ha mat. Skulle inte behöve springa å göma mig för att ge mitt barn mat.

    Nu väntar vi nummer två och båda är överens om samma sak igen så klart du ska amma vart du vill

  • Bellsam

    Jag ammade inte offentligt. Vill andra göra det så får dom göra det men jag kände att alla stirrade på mig och ville inte göra det. Han fick mat på flaska vid dom tillfällena som det behövdes för jag hade verkligen inte satt min på en äcklig offentlig toalett heller!

    Vad har din sambo problem med. Är det ammandet eller är det att du tar fram bröstet inför andra?
    Tycker han att det är ok om du har en liten filt eller något och "skymmer bröstet" som du beskriver att du gör om det är mycket folk. Om han tycker att det är ok så kan du tänka dig att göra det varje gång som du ammar offentligt?

    Som jag har förstått det så är det inte folk som ammar och skymmer sig lite när dom gör det som folk stör sig på utan folk som verkligen tar fram tuttarna och visar ALLT och tar tid på sig innan de för barnet mot bröstet osv.
    Sen finns det dom som är som t.ex. min kusin som verkligen mår dåligt när folk ammar för att hon har varit med om en sak som gör att så fort hon ser någon som ammar så mår hon dåligt. Men jag vet inte hur många dom är.

Svar på tråden Amma offentligt...