• lillan e

självisk?

jag gâr hemma med min 5veckors bebis, hela dagen är jag själv.. min man jobbar sâ han gâr upp vid 6-tiden och kommer hem runt 5.

Tisadg och torsdag är han hemma 1timma sen âker han till fotbollen, för att komma hem vid 22.30 sen är han borta mesta delen av söndagen.

jag ber min man ta första matningen pâ natten, han tycker att jag kan göra det eftersom jag gâr hemma hela dan. Det Är ocksâ det enda jag ber om, resten sköter jag..

är jag självisk som ber honom om det?

• Svar på tråden självisk?
  • Pyret85

nej, du e inte självisk! inte alls.. det e krävande att mata barnen och vara hemma hela dagarna.

ett tips e att be din man vara hemma minst en hel dag sjläv med barnet, så han får se hur det verkligen e att vara hemma.

• elio

Nej, inte ett dugg. Om det räknas som själviskt (att mata ERAT barn), vad tusan räknas då hans fotboll som, undrar jag?

• Helene70

Det är din man som är självisk och inte du!

Jag har delammat vår pojke och vi har delat lika på matningen oavsett vem som har jobbat.

Att han sedan är borta så mycket som han är och har mage att säga att du ska ta alla matningarna gör mig uppriktigt sagt förvånad och lite(läs mycket) förbannad.

Jag tror att det ligger mycket i ordspråket "you teach people how to treat you".

Var inte rädd för att ställa krav!

Svar på tråden självisk?