• bebba2

Gravid v 4 men har rikliga " bruna" flytningar

Hej,

Jag hoppas ngn kan hjälpa mig för är såå orolig för att jag håller på att få tidig missfall.
    Har gjort ivf och min testdag är egentligen på fredag men började blöda el rättare sagt ha ganska mycket bruna flytnigar redan i måndags kväll och så har de blirvit mer igår och idag. Varje gpng jag torkar mig så kommer det ordentliugt med brunt men detär inte ås att det rinner.

bestämde mig ändå för att testa då jag tänkte att jag skulle ta bort al hopp jag har då jag ändå tyckte att det är lite kontigt att mensen inte kommer igpng ordentlit. sist jag gjorde ivf så  började det också med bruna flytnigar som  sedan övergick i mens  dag 15 efter ÄP.
    Denna gpngen började flytningrna ngt senare, de började på dag 13-14 efter ÄP.

Hur som helst så blev jag otroligt glatt överraskad när 2 st test visade på att jag var ravid. halleluja!!3:je ggn gillt men trort det så kan jag inte riktigt njuta då jag som sagt fortsätter att ha en hel del "  bruna blödningar" som inte direkt blir mindre. Betyder detta att jag kanske håller på att få missfall?

Ringde Sofia hemmet och de sa att det är vanligt att man kan ha blödningar men de kan inte säga att det inte betyder att det kommer gå vägen...så nu är det bara att vänta ..igen.. och hoppas  men ...

Snälla snälla skullel bli så glad om ni kunde dela med er av era erfarenheter.

• Svar på tråden Gravid v 4 men har rikliga " bruna" flytningar
  • lightfish

Jag hade så under 3 (!) veckor förra graviditeten! Och ja, bebis stannade i magen och han är snart 1.5år. Hade ni sex i helgen? Jag är tydligen väldigt känslig i livmodertappen och tja, kan börja blöda för att vi haft sex.

• bebba2

Hej Lightfish,

tack för ditt svar... känns lite mer hoppfullt nu   hade du verkligen blödning i 3 v? började den som  min? dvs vid mensdags och hade du även ont? typ molande mensvärk? tycker det är så konstigt för det har hållit på såhär nu i ca 2 dagar och det känns inte direkt som att det håller på att avta men det blir inte direkt mer heller. Vissa ggr när jag torkar mig ( ursäkta för detaljrikheten så är det mer brunaktigt och vissa mer klarrött men det kommer " rött" varje gång.

Vi har inte haft sex heller, eftersom det var Ivf så har de sagt att man inte ska ha det och nu vill jag definitivt inte ha det

Känner mig så orolig, har kämpat så för att bli gravid så jag hoppas verkligen att detta inte betyder att det blir missfall.

dskriv gärna igen med mer detaljer )

• lightfish

För mig var det exakt likadant som för dig, i detalj. Att man har ont kan bero på att livmodern växer och att det arrangeras om där inne. Jag förstår att du är jätteorolig, det blir jag med. Jag har haft bruna flytningar och blödningar nu i över 1 vecka så...
    Var akut och kolla för en vecka sen med vaginalt ultraljud och bebis sprattla där inne (9+5 påstod han att jag var i då). Han såg att jag blödde innefrån livmodertappen/halsen men att det var stängt upp till bebis och det inte såg ut som om det var någon risk för missfall då tappen/halsen var tillräckligt lång.

Vissa har nästan som mens hela graviditeten, min mor hade det vilket resulterade i att hon inte förstod att hon var gravid med min syster förrrän ca i 12 veckan.

• Virrpirr

Svårt att säga nåt om det egentligen:

När jag var gravid med sonen hade jag bruna flytningar och allt gick ju bra där. Senast jag var gravid hade jag också bruna flytningar och det slutade i utomkveds.

Om du har ont också tycker jag du ska ringa och få komma in för kontroll.

• vinterbebis12

jag har precis börjat få samma. Är såklart inställd på det värsta.....Har testdag på onsdag men ska testa imorgon. Om det är positivt vill jag veta det så att jag slipper vara ledsen...Om det är negativt vill jag också veta så att jag slipper hoppas. HÅller tummarna för att allt ska gå bra för dig!!

• ProPPens

Här är en till som har precis som du beskriver!!! Jag är på ruvardag 8, med en blasto så äp var 27/8. I går vid lunch började det komma blodiga flytningar och har så fortsatt. Idag lite mera åt det röda hållet men absolut inte som vid mens. Är blandat både rött o brunt blod som kommer. Testade i förmiddags, det var dock negativt, inte med morgonurin. Kanske är det för tidigt för att det ska visa, särskild då det inte var morgonurin. När jag blev gravid med dottern så testade jag mycket svagt på kvällen rd 14 och rd15 på morgonen syntes det tydligare. Så kanske jag är en låghormonare och därför det inte syns än... Man intalar sig allt för att hoppas det gått vägen! Är iallafall skönt (fast ändå inte) höra fler som har likadant, då kanske det ändå gått vägen för oss alla!!!

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. Thats why we call it the present.
  • bebba2

hej igen lightfish, 

oh tack för ditt svar igen. Tyvärr är jag mer orolig idag än igår då det nu är bara rött blod. dvs inga bruna flytningar längre utan klar rött. varje gång jag torkar mig så kommer det blod på papperet. har även mensvärk från och till men inte jätte ont. däremot blöder det ju  mer men inte riktigt som en riktig mens, men rött som sagt nu, så det bådar väl inte gott :( .... förra ggn jag var gravid blödde jag heller inget alls så att jag blöder nu ochatt  det är dag 3 el 2 med blod och 1 med bruna flytningar så börjar man ju oroa sig ordenligt (

vad tror du lightfish? hade du  fortfarande liknande? jag är ju bara i v 4....

tack även ni andra för era svar.
    tredkemaj och proppens, jag hoppas verkligen det kommer gå bra för er.
    propppenn, jag hade ÄP 24.8 så vi är nästan samma ) Hoppas det går vägen för oss båda.  ja för oss alla.

• sara72

Hej, Är på ruvardag 9 å upptäckte just  en brun grynig flytning??? HjälpFörvånad början till mens eller kan det vara så ??Någon som upplevt samma ?

• ProPPens

Ringde min klinik idag och dom sa också vänta till testdag... Är ännu inte som vanlig mens men blir mer o mer... Får väl fortsätta med progesteronet och hoppas på det bästa!

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. Thats why we call it the present.
Svar på tråden Gravid v 4 men har rikliga " bruna" flytningar