• Bubbelbi

Dottern trivs inte i spjälsängen. Hur bädda mysigt?

Behöver tips på hur man kan göra spjälsängen mer inbjudande, mysig. Har ni bilder på era bäddningar? Dottern är snart 9 månader och verkar inte alls trivas i sin egna säng.

• Svar på tråden Dottern trivs inte i spjälsängen. Hur bädda mysigt?
  • Chewie

Min son är 8 månader och jag har lagt i tre stora kuddar runt om han, han vill ha det trångt och ombonat..

• nickeny

Kan säga att våran kille trivdes inte heller i sin spjälis så han fick en vanlig säng och trivs mycket bättre (just nu har han dock någon slags period där han är lite bökig om nätterna).

• mumsisen

lägg in en barnvagnsinsats i spjälsängen om hon inte är för stor vill säga, det gjorde vi till vår kille när han var spädis till ca 6månader :)

• Smulan99

Ett tips är att ta ett örngott du använt i en vecka och lägga det runt kudden i din dotters säng. På det viset luktar det mamma i spjälsängen och då känns det inte så ensamt och läskigt i spjälsängen. Det funkade för att få min Filip att sova bra i egen säng.

• mogreta

Min Siri sover alltid på sitt fårskinn, både i vagnen och i spjälsängen, det har iofsj alla mina tre barn gjort, inga sovproblem här inte

• Bubbelbi

Tack för svaren. Ska prova örngottstricket och fårskinnet. Ikväll la jag den tröjan jag haft på mig på dan runt hennes kudde och stänkte lite bröstmjölk på hennes nalle. NU sover hon som en stock och har inte vaknat flera gånger som hon brukar på kvällen

• mogreta

Ha ha, vad roligt det lät- stänkte bröstmjölk på nallen......kan se framför mig

Svar på tråden Dottern trivs inte i spjälsängen. Hur bädda mysigt?