• Gravid2010

Bvc i min kommun rekomenderar flaskmatning?

Rubriken är satt för att locka lite..

Men såhär är det... Bvc har faktiskt rekomenderat några av mina vänner att ge ersättning på nätterna för att mammorna ska få sova längre perioder....?
    Hur går det med amningen och brösten då? Blir de inte överfulla och obekväma på nätterna då el fattar de att "nu äts det inte på nätterna längre" typ?

• Svar på tråden Bvc i min kommun rekomenderar flaskmatning?
  • JAG är BÄST

Dom menar väl att det ska inet tuttas på brösterna på natten,,å sedan som jag fattat det av många flaskmatande mammor,,,att barnen deras har stoppat längre på ersättning än bröstmjölken.

Så varför inte bara amma dagtid och bara ge flaska till natten

• JAG är BÄST

Å du frågade om inte brösten blir "överfulla" ? den sinar väl till slut och vänjer sig att då behöver det inte finnas så mycket mjölk nattetid.

• Gravid2010
    JAG är BÄST skrev 2010-09-08 14:37:55 följande:
    Dom menar väl att det ska inet tuttas på brösterna på natten,,å sedan som jag fattat det av många flaskmatande mammor,,,att barnen deras har stoppat längre på ersättning än bröstmjölken.

Så varför inte bara amma dagtid och bara ge flaska till natten
    Ja jag kan absolut tänka mig det om några månader... Minns att sonen sov bra på ersättning.
  • Pyris

Jag kommer ihåg att när tösen helt plötsligt började sova på nätterna vaknade jag varje morgon i stora pölar, för att det blev för fullt. Det tog några dagar sen hade det anpassat sig till att inte användas på natten, fast då började hon vakna på nätterna igen.

• Skogsmulla

Visst kan det bli fullt och rinna över, man får amma när det tränger på, men att kunna byta av med en flaska ibland är bra avlastning och jättemysigt för pappa och barn!

Svar på tråden Bvc i min kommun rekomenderar flaskmatning?