• tisteln

    Kan man använda smörgåspapper att grädda på?

    Hej!
    Såg nu att mitt bakplåtspapper är slut - går det bra att grädda kakorna på smörgåspapper???

  • Svar på tråden Kan man använda smörgåspapper att grädda på?
  • Kakmonster

    Jag skulle nog försöka smörja pappret då, för säkerhets skull, annars tror jag nog att det kan fastna. Beror kanske lite på hur feta kakorna är kanske.

  • Khyote

    Varför inte grädda kakorna på plåten genom att smöra plåten innan? Vet inte.. Det kanske inte går? Eller aliminiumfolie? Det borde ju funka..

  • vi och pyret

    Nej, det blir inget bra att grädda på smörgåspapper. Det fastnar och blir ett med bakverket! Been there done thatGlad

  • Ventress

    Haha, bakade i månader på vad jag trodde var bakplåtspapper och jag fattade inte vaför skiten fastnade i allt. Skulle kolla vad det hette så att jag kunde ringa och skälla på företaget och insåg då att det stod smörgåspapper på förpackningen...så, nej, det funkar inte så bra.

  • Jussi91

    Tre år senare svarar jag, men det kan ju hända att någon, precis som jag, söker på Google efter just detta! :) Jag tror inte att det är ultimat att grädda på smörgåspapper Rynkar på näsan Jag gjorde nyss en sats chokladkola som jag la på smörgåspapper och det fastnade kan jag meddela.. Bara att börja om och införskaffa sig bakplåtspapper lagom till julafton!

Svar på tråden Kan man använda smörgåspapper att grädda på?