• Abbi86

    4 mån bebis bajsar brunt/orane- rött

    MIn fyra måanders bebis har börjat få väldigt konstig färg på avföringen. Märkte skillnaden när vi gav honom lite morotspure( tredjedel av en tesked) då det blev orange. Sen slutade vi i en vecka och nu har avföringen börjat bli brunt- orange och t.o.m lite rött och även slemmigt. Vad kan detta bero på????????

  • Svar på tråden 4 mån bebis bajsar brunt/orane- rött
  • Urtica

    Ser det röda ut som tunna blodstrimmor i slemmet? Lillan har haft det ett par gånger och BVC trodde det kunde vara något litet blodkärl som blödde lite. Hittade inget om det på nätet heller.

    Vad gäller färgerna så kan det skifta hej vilt både i färg och konsistens från gång till gång, och vi har även fått kombinationer av flera olika samtidigt. Det beror helt på vad som har ätits tidigare. Även när jag bara ammade kunde det skifta ganska friskt.

  • Abbi86

    Ja röda blodstrimmor har han haft flera gånger. Rådet var att sluta med mjölkprodukter och trots att jag varit mjölkfri i två månader har det fortsatt komma blod imellanåt. Men nu senast är hela avföringen en blandning av brunt, ornage och rött. Glömde skriva att jag helammar.

  • Urtica

    Låter inte helt onormalt, men hör med BVC för säkerhets skull. De är vana vid oroliga föräldrar :)

  • ULB

    Hej! Jag vet att detta är sjuuukt längesedan men hur blev det med detta? Vi upplever det samma med vår 5-månaders bebis. ????

Svar på tråden 4 mån bebis bajsar brunt/orane- rött