• Sammie

Blanda grötpulvret som välling istället?

Ja det lär väll gå?? Tjejen är inte så förtjust i välling. Ja jag vet att välling inte är ett måste Men jag skulle tycka att det var skönt om hon kunde dricka lite strax innan nattning, så hon kanske står sig lite längre.
    Visst borde man kunde blanda 4 msk med grötpulver (som är 1 portion) med 2 dl vatten istället för 1 dl?

Lovis mamma
  • Svar på tråden Blanda grötpulvret som välling istället?
  • crazy mom

Beror nog på barnets ålder och hur fullkornig grötpulvret är....

För min del skulle jag inte skapa det drickbehovet om barnet inte gillar välling. Ge en portion gröt istället.

• Sammie

Hon är 6 månader, hon äter gröt till middag (vid 17-tiden). Sen är hon för trött att sätta sig och äta innan läggning, det blir bara kladd. Så därför hade det varit så smidigt att få i henne lite välling. Vad menar du med "drickbehov"?

Lovis mamma
  • Urtica

Har du provat olika sorters välling? De smakar ganska olika. Lillan var också misstänksam till välling i början, men efter några "smakportioner" är det smaskens!

• Sammie
    Urtica skrev 2010-09-08 19:06:25 följande:
    Har du provat olika sorters välling? De smakar ganska olika. Lillan var också misstänksam till välling i början, men efter några "smakportioner" är det smasken
    Har kört med sempers havre välling och sen har jag provat med sempers majsvälling. Tyckte att det gick lite bättre med majsvällningen.
    Har du nått annat märke/sort att rekommendera?
    Lovis mamma
  • minimizeMe

Klart du kan använda gröt ist, har jag själv gjort som nödlösning när vällingen här hemma tagit slut och vi inte hunnit köpa ny. Blanda bara med lite mer vatten så ordnar det sig.

• Linda55

Min tjej är iofs mjölkallergiker, men vi blandar med grötpulver. Innan blandade vi 3 msk grötpulver i 200 ml ersättning.
    Nu blandar vi 200 ml havremjölk med 4 msk grötpulver. Hon har precis fyllt 1.

• Ciissiii
    Sammie skrev 2010-09-08 19:16:11 följande:
    Har kört med sempers havre välling och sen har jag provat med sempers majsvälling. Tyckte att det gick lite bättre med majsvällningen.
    Prova Nestlé , min dotter gillade inte Nestlés men älskar sempers havrevälling, din kanske är tvärtom.
    ♥ Leia - 100225 ♥
  • HWR

Min tjej tycker inte heller om välling..vi testade att blanda grötpulver som välling..det gick sådär..
    Men nu när hon är 8 månader så har vi hittar mild havrevälling med päron! :D Den slukar hon i ett naffs!
    Den är iofs från 8 mån..så det hjälper ju inte nu kanske..men för framtiden iaf :)

• Sammie
    Ciissiii skrev 2010-09-08 19:25:45 följande:
    Prova Nestlé , min dotter gillade inte Nestlés men älskar sempers havrevälling, din kanske är tvärtom.
    Ja det ska jag testa
    HWR skrev 2010-09-08 19:28:45 följande:
    Min tjej tycker inte heller om välling..vi testade att blanda grötpulver som välling..det gick sådär..
    Men nu när hon är 8 månader så har vi hittar mild havrevälling med päron! :D Den slukar hon i ett naffs!
    Den är iofs från 8 mån..så det hjälper ju inte nu kanske..men för framtiden iaf :)
    Ja men man har lite hopp ivarjefall, den som väntar på nått gott Vilket märke var det??
    minimizeMe skrev 2010-09-08 19:19:43 följande:
    Klart du kan använda gröt ist, har jag själv gjort som nödlösning när vällingen här hemma tagit slut och vi inte hunnit köpa ny. Blanda bara med lite mer vatten så ordnar det sig.
    Ja det låter bra det, ska prova!
    Linda55 skrev 2010-09-08 19:24:27 följande:
    Min tjej är iofs mjölkallergiker, men vi blandar med grötpulver. Innan blandade vi 3 msk grötpulver i 200 ml ersättning.
    Nu blandar vi 200 ml havremjölk med 4 msk grötpulver. Hon har precis fyllt 1.
    Menar du att du har full dos med ersättning för 200 ml vatten + 3 msk grötpulver?
    Lovis mamma
  • Linda55

Sammie: Vi hade full dos ersättning, MEN det är möjligt att den mjölkfria är lite blaskigare i konsistensen..

• HWR

det är nestlé...jag blev så glad när vi hittade den :)

• Urtica
    Sammie skrev 2010-09-08 19:16:11 följande:
    Vi kör med Nestlés välling och sempers gröt. Tror säkert att det kan vara olika smak på märkena. Lillan totalvägrade sempers ersättning, men nan funkar fint.
  • La Lola

Det går ju att ge ersättning annars.....

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Sammie
    La Lola skrev 2010-09-08 20:41:33 följande:
    Det går ju att ge ersättning annars.....
    Ja det är det vi kör med just nu, men tänker att hon kanske är mätt längre på lite välling.
    Lovis mamma
Svar på tråden Blanda grötpulvret som välling istället?