• Lotta Larsson

Mjöl av sorghum/hirs, kikärter och andra supergoda glutenfria saker?

Hej! Jag undrar om det är någon där ute som är nyfiken på alternativa, naturligt glutenfria men framför allt goda och spännande mjölalternativ? Jag funderar på att börja sälja ett varumärke som har ett väldigt brett sortiment av naturligt glutenfria mjöl, baktillbehör och verkligt goda mixer som även icke glutenintoleranta uppskattar. Det vore dock intressant att veta om det finns något intresse för detta i Sverige? Vissa sorter kan man med lite besvär få tag i idag, såsom bovete, teff och kikärtsmjöl. Men det finns mer och framför allt vill jag att det ska vara lättillgängligt och finnas i en webbshop. Nyfiken på och tacksam för era synpunkter.

• Svar på tråden Mjöl av sorghum/hirs, kikärter och andra supergoda glutenfria saker?
  • Pirum

Förutsatt att det inte blir dyrare än i fysisk butik- ja. Och förutsatt att det är leverans typ dagen efter beställning.

• Teskedsmamman

bovetemjöl, kikärtsmjöl, teff och jytte har vi på Coop forum och är inte alls svårt att få tag i

Nä, men om det är vettiga priser och bra leveranser till vettiga priser så känns det relevant, man har ju inte livsmedelsförskrivningar hur länge som helst.

4 killar!! - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Zixi

Färdiga mixer hade varit intressanta om de är riktigt goda och inte för dyra. Låg frakt är oxå en bonus

2010-07-20 3040/50
Svar på tråden Mjöl av sorghum/hirs, kikärter och andra supergoda glutenfria saker?