Kurer mot mollusker???
Min dotter har haft mollusker i två år snart och nu önskar jag faktiskt att vi kunde bli av med dem!!
Har ni några tips?
Min dotter har haft mollusker i två år snart och nu önskar jag faktiskt att vi kunde bli av med dem!!
Har ni några tips?
Vi baddar med alsollösning, det är det ända som hjälper. Men min dotter har haft detta ca 1 år och det var lite bättre i somras när hon blev exponerad för sol? vet inte om det var det men hon har även exem som blossar upp enormt under den kallare årstiden. Nu är Fenuril det ända som hjälper mot den torra och "exemiga" huden. tyvärr verkar det (fukten från krämen) ge extra skjuts åt molluskerna som hon råkar klia sönder för att hon är torr. Tyvärr ger jag dig inget svar, förutom att flytta till varmare land då ha ha
Alla mina fyra barn har haft mollusker som små och jag tror inte det finns så mycket att göra åt dem. Rätt som det är försvinner de bara av sig själva. Yngsta dottern har tyvärr fått massor av ärr efter dem vilket de andra tre inte fått. Vet inte varför just hon fick.
alsollösning fungerade ju uselt på dotterns mollusker, det torkar ju ut huden vilket gör att de bara börjar klia ännu mer och vips så var ännu fler röda och infekterade och det spred sig ännu mer...
Jag följer tråden med spänning då jag är sjukt jävla less, rent ut sagt, på dotterns mollusker och inte fan försvinner dem... de blir bara fler och fler, och sprider sig till fler ställen över kroppen... ser hemskt ut
Tar mycket tacksamt emot tips om någon har nåt sånt där husmorsknep! Att de bara försvinner av sig själv har jag tyvärr slutat tro, fattar inte hur det skulle vara möjligt.. och jag vill inte heller att hon ska bli ärrig över hela kroppen, något måste man ju kunna göra??
Vi har smörjt med olja och det har kunnat hålla dem i schack, och de har inte varit så infekterade då, men vi orkar faktiskt inte smörja två gånger varje dag i flera års tid... och så fort vi har råkat missa någon gång så har det blivit fler igen. Men det är det enda vi har kommit på hittills iaf, trodde det skulle försvinna efter envis smörjning men det försvann liksom aldrig ändå.
Jag har lyckats med att använda tea tree oil lotion. De försviner inte men på något konstigt vänster torkar de ut. Det bästa är att när de blir röda och inflamerade försvinner klådan och oftast molluskerna. Sen kommer det nya. Min äldsta son hade sina i ca ett år men är helt borta nu.
Har hört att man kan gå till läkare och "frysa" bort dem....
min son har i ansiktet,och några få på kroppen,, men är inte 100 på att det är molusker...?? Tycker mer det ser ut som hormonplitor... men jag vet inte??
Jag har duttat stora dotterns Stioxyl (mot acne) precis på molusken bara och jag tycker det blir bättre!! Flera är borta på 2 veckor medan andra e lite svårare...
Det jag har gjort är att rycka bort dem med en pincett, det är liksom en 'klump' innanför skinnet som ska bort, hela klumpen. När jag gjorde det försvann de äckliga molluskerna på mina tjejer.
Vissa kan dock göra ont och det kan blöda, men det går över direkt.
Min dotter som hade flest mollusker kunde ta bort dem själv efter ett tag, så då gick det bättre.
Men i övrigt har jag hört att det bara är att vänta ut skiten och det kan ju ta flera år, tyvärr.
hej..min son har oxå haft molusker..hade det i ca 1 år innan jag frågade om hjälp.
fick rådet av våran läkare att tvätta med tvål och vatten och sen sätta på zink-pasta..
och om han hade några stora "svullna" så satte jag på plåster..så han inte kunde klia..
de försvann efter bara nån månad..
jag blandade tea tree oil med olivolja och smörjde på, jag har inte en jävla aning om det hjälpte för en dag var molluskerna borta. Sonens har dock inte gått bort, de har jag inte gjort ngt med. Jag fick tips på hälsokosten om en salva som vissa föräldrar menar har hjälpt www.rapsodine.e-butiken.se/ den heter exklusiv fuktighetskräm. Jag har i likhet med tea tree ingen aning om det faktiskt fungerade eller om molluskerna bara försvann av sig själva så som hennes läkare sa att de skulle göra.