En djupt rotad osäkerhet
Jag och min pojkvän har varit tillsammans i två år. Mellan mig och min partner är det en ålderskillnad på 13 år och jag är 21 år gammal. Hela förhållandet har präglats utav en osäkerhet som jag inte kan komma ifrån. I början var osäkerheten extrem i den grad att jag med jämna mellanrum funderade på att avsluta förhållandet. Idag är det inte lika extremt men min partner beskriver det som om att jag kan ha mina dåliga dagar då jag vill avsluta vår relation. Det är precis så det har varit. Jag har vissa dagar då allt vi har är väck och jag börjar fundera på om gräset är grönare på andra sidan. Finns det något annorlunda och något mer?
Jag har svårt att se någon framtid med min partner och varför vet jag inte. Idag har vi inte den sorts relation att vi kan prata om framtid, i och med att jag har vid flera tillfällen sagt att jag vill göra slut med honom. Detta är något jag ångrar och inte kan få ogjort. Det känns som om vi båda tar dag för dag. Det låter som om jag inte alls känner något för min pojkvän men det är inte där skon klämmer. Jag har en underbar pojkvän och vän som stöttar mig och älskar mig oerhört. Varför finns osäkerheten kvar hos mig? Handlar det om att jag är dålig på att uppskatta och faktiskt se vad jag har? Osäkerheten är så djupt rotad inom mig. Vad kan jag göra?