Ellatösen skrev 2010-09-12 00:29:59 följande:
Jag bytte från exlutena mini piller te p-stav. funka hufsat de 6 första mån, lite ont i armen om jag bar nåe ex matkasse från affären till bilen.
Månad 6 började jag blöda och blödde med uppehåll ca 3 dagar i månaden. Hemsk migrän, ingen sexlust, pga blödningarna fick jag svamp i underlivet, upprepade gånger. Tillslut funka inte recept fritt mot svampen. Fick då gå te BM tre gånger i veckan då hon pensla med kaliumperganat (svamp dödande vätska BLÅ) i mitt underliv i väntan på en tid hos gyn.
Vänte tiden till gyn var ca 30 dagar och när jag skulle dit var jag tvungen att ha besvär.... När det var som värst hade jag själv sprickor i slidan på av svamp. till slut fick jag en akut tid hos en privat vårdgivare som samarbetade med gyn. Då fick både jag och min sambo recept belagda tab mot svampen. Har inte haft svamp sen jag tog ut staven
Men visst jag blev ju inte gravid.....
Tog ut staven, mensen blev regelbunden direkt, valde att använda kondom som skydd så kroppen fick vara fri från hormoner ett tag...
Alla reagerar ju inviduellt.
Men... var det implanon, eller var det den andra staven med kombinerade hormon? Det är intressant eftersom det är just staven med bara gestagen som är aktuell för mig...