• Thats me

40 års fest.. Vad bjuda på??

Jaha så är dagen snart här då jag fyller 40 år:( -s-

Har börjat att lite smått planerat min stora dag.

Min fråga är:

Har ni några bra enkla recept eller förslag på mat??

Jag har funderat på att börja festen kl 17,00 då det är många som har barn och dom har då chans om dom vill att åka hem tidigare för att det inte ska bli så sent för barnen.

Ca antal personer:
    Vuxna 45  st
    Barn   25 st

Man kke ska en egen barnbuffe då de flesta barnen är mellan 3-11 år ??

Tar supertacksamt emot alla förslag jag kan få:)

mat tankar jag har:

salladsbuffe
    olika köttpålägg, typ rostbiff, skinka, kyckling osv
    Grillbuffe

Gärna buffemat.

usch vad det e svårt..

Min förhoppning är ju att OM dom med små åker hem tidigare så kke dom utan barn vill stanna kvar o festa loss lite mer -s-

Så jag kke behöver en enkel nattamat också -s-

• Svar på tråden 40 års fest.. Vad bjuda på??
  • Puchiko

Tacopaj är ju alltid ett säkert kort för både stora och små lätt att göra i stor uppsättning oxå Och till det massor med sallad, fetaost, oliver, bönor

Nattamat kan du ha korv med bröd, tunnbrödsknippen eller frallor

• La Lola

När maken fyllde 40 o hade öppet hus bjöd vi på Chili con Carne, bröd, sallad o nachos (som serverades på brättet på en sombrero.
    Vi hade lite mexicanskt tema.

Korv med bröd är bra nattamat.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Neelah

Jag firade nyligen min 40-årsfest och bjöd då på kallskuret (rostbiff, lufttorkad skinka, salami, rökt skinka), potatissallad och stora fat med grönsaker och frukt. Till de som var vegetarianer bjöd jag på kalla stekta quorn-nuggets och till efterrätt bjöd jag på äppelpaj och blåbärspaj istället för tårta.

Följ dina drömmar var de än leder
  • Thats me
    Neelah skrev 2010-09-10 16:10:36 följande:
    Jag firade nyligen min 40-årsfest och bjöd då på kallskuret (rostbiff, lufttorkad skinka, salami, rökt skinka), potatissallad och stora fat med grönsaker och frukt. Till de som var vegetarianer bjöd jag på kalla stekta quorn-nuggets och till efterrätt bjöd jag på äppelpaj och blåbärspaj istället för tårta.
    precis, det e något sånt jag har funderat på:)

Vet du ungefär vad kostnaden för det gick på??
    Hur många va ni??
  • Jossebell

Jag bakade piroger tills det stod ut genom öronen några veckor innan. Enkelt att bara ta fram eftersom och värma i ugnen. Men så visste inte jag säkert hur många som skulle komma.

• MamaPapa

Kallskuret etc kan lätt dra iväg i pris. När min man fyllde 40 hade vi "hamburger buffet". Gästerna fick komponera sina egna hamburgare - välja mellan laxburgare eller nötburgare (som vi grillade) pita bröd eller hamburgerbröd och så hade vi hoummus, majonnäs, gurka, tomat, lök, sallad, coleslaw etc. Dukade lite "amerikanskt" inspirerat också. Billigt, lätt att förbereda, matigt och passar både vuxna och barn.

Och så gjorde vi fiskdamm till alla barnen vilket uppskattades av dem.

Blev jättelyckat kalas.

• Neelah
    Thats me skrev 2010-09-10 16:13:48 följande:
    precis, det e något sånt jag har funderat på:)

Vet du ungefär vad kostnaden för det gick på??
    Hur många va ni??
    Vi var ca 50 personer och det gick på ungefär 2000 kr inklusive dricka (ingen alkohol). Hade vi köpt färdiga fat hade det kostat 95 kr/person, men när vi köpte och la upp allt själva så blev det mycket billigare och vi har fortfarande rostbiff och dricka kvar. Fördelen med det kallskurna är ju att man kan använda det som blir över (om det blir nåt över) som pålägg. Vi köpte baguetter och hårdost också - det glömde jag nämna förut. 
  • Neelah

Ett tiotal var barn och de åt inte så mycket - mest bröd, frukt och paj. 

• Thats me
    Neelah skrev 2010-09-10 17:42:25 följande:
    Vi var ca 50 personer och det gick på ungefär 2000 kr inklusive dricka (ingen alkohol). Hade vi köpt färdiga fat hade det kostat 95 kr/person, men när vi köpte och la upp allt själva så blev det mycket billigare och vi har fortfarande rostbiff och dricka kvar. Fördelen med det kallskurna är ju att man kan använda det som blir över (om det blir nåt över) som pålägg. Vi köpte baguetter och hårdost också - det glömde jag nämna förut. 
    oki.. jag har planer för en budget på ca 2700:- så då borde det ju räcka:)
Svar på tråden 40 års fest.. Vad bjuda på??