• Anonym

Ang löpband?

Är överviktig och vill ner i vikt - men tycker det är pinsamt att motionera eftersom andra ser hur fettet svallar och svetten rinner...

.. funderar därför på att köpa mig ett motionsband, löpband.

Harald Nyborg har ett, sen finns ju de där i olika färger som går på TV - men de sistnämda är bara promenadband, tål inte att springa på.

Vilket hade ni satsat på?

Nån som har erfarenhet av något av dom?

Har inte plats för en motionscykel eller orbitrek.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-09 09:32
    VILL ALLTSÅ HA ETT LÖPBAND MED MOTOR!
  • Svar på tråden Ang löpband?
  • Anonym

ingen?

såg att även rusta och claes olsson har

• Anonym

Tar inte en orbitrek mindre plats än ett löpband med motor?

Vi har en orbitrek ståendes i vardagsrummet. Bor i en tvåa på 55 kvm och det är inget som stör alls.
    Jag har också ett par kilo för mycket och en crosstrainer är snällare mot knän och leder för det blir inga stötar men du får en bra träning.

• Anonym

näe, för löpbandet kan du fälla ihop :) så det blir lättare att förvara och flytta.

Är ett löpband jag är ute efter iaf :)

• Mrs Charles

Vi har ett.
    Det används sällan och var en totalt onödig kostnad.
    Gör som jag som inte gillar att träna bland folk - gå tidigt på morgonen!
    Här öppnar gymmet 6 och jag tränar före jobbet ibland - inte en kotte där.

• Mrs Charles

Vårat går också att fälla ihop men det tar ändå plats och är en klump i rummet.

• Xara

I somras köpte vi ett från Haléns för ca: 4000 kr. Det går upp till 12 km/h och man får inte väga över 100 kg. Det går att fälla ihop.

Vi har det placerat bakom soffan men framför TV'n och jag tycker att det har varit FANTASTISKT bra än så länge!!

Mycket möjligt att vi tröttnar till slut, men de senaste månaderna har iaf jag knatat/småjoggat 30-60 min nästan varje dag på bandet. (Är hemma själv med småbarn på vardagarna, så jag kan inte ge mig ut i friska luften eller till gym på kvällarna)

Svar på tråden Ang löpband?