• Skenis

Livmodertapp + Flytningar = Graviditet

- Hur kändes din tapp och hur var din flytningar dagarna innan du plussade?

Vanligtvis när min mens närmar sig så får jag en "fyllnadskänsla" i underlivet. Livmodertappen sjunker och slidväggarna (?) sväller. De enda flytningar jag brukar ha är gulaktiga klumpar (som snorkråkor ^^,) som bara kommer ut med toapappret.

Nu har jag ingen direkt fyllnadskänsla och livmodertappen sitter relativt högt upp. Jag känner hur det rinner till emellanåt fast det inte kommer något. Om jag för upp ett finger så blir det blött, typ vattniga flytningar med vita inslag. Igår kväll var det som lotion, först genomskinligt men sen när jag "duttade" med det så blev det vita toppar. Idag är det fortarande genomskinligt med med små klumpar, typ som vit/gula pappersflagor...

Någon som känner igen sig? Jag blir knäpp snart, det är så långt till söndag :(

• Svar på tråden Livmodertapp + Flytningar = Graviditet
  • Silly

Upplever samma sak här faktiskt, har BIM 1279, nu på söndag alltså.. Har inga andra symtom alls, lite ont kring äggstockarna bara..

• Silly

Hoppsan, 12/9 ska det givetvis vara :)

• Skenis
    Silly skrev 2010-09-09 16:20:54 följande:

Upplever samma sak här faktiskt, har BIM 1279, nu på söndag alltså.. Har inga andra symtom alls, lite ont kring äggstockarna bara..

Skönt att höra att jag inte är ensam :)
    Har du börjat testa än eller väntar du bara och ser?

Jag började testa redan i måndag, vilket är alldeles för tidigt, men det är mest för sinnesfriden..

Spännande att vi har BIM samtidigt! Hoppas vi får + båda två! :)
    När hade du ungefärlig ÄL?
  • Xadime

Jag känner igen mig exakt i flytningarna, brukar inte ha flytningar alls så nära inpå mensen och de är precis som dina... Det slog mig precis vilka diskussionsämnen man grottar in sig i när man är i skaffa-barn-tagen :)

Jag hade BIM igår 8/9 (tror jag iaf, slutade med minipiller 20 juni, hade 41 dagar till första mens, hade ingen alls när jag åt pillrena, och räknar därmed med det som menscykel). Hade ÄL 26 augusti i så fall och jag fick stegring på stickorna då så jag tror på att det stämmer.

Vad har du Skenis för symtom? Jag har rejäl molvärk just nu, haft lätt illamående (men det kan ju vara inbillning...) och brösten känns spända och knöliga.

Jag har testat negativt både igår och idag... Vill veta NU!!! =) Vi håller tummarna för varandra nu!

• Xadime

Förresten, livmodertapp? Jag har inte förstått vad det är, hur man känner den och vad det betyder det man nu känner??

• Skenis
    Xadime skrev 2010-09-09 21:58:07 följande:
    Jag känner igen mig exakt i flytningarna, brukar inte ha flytningar alls så nära inpå mensen och de är precis som dina... Det slog mig precis vilka diskussionsämnen man grottar in sig i när man är i skaffa-barn-tagen :)

Jag hade BIM igår 8/9 (tror jag iaf, slutade med minipiller 20 juni, hade 41 dagar till första mens, hade ingen alls när jag åt pillrena, och räknar därmed med det som menscykel). Hade ÄL 26 augusti i så fall och jag fick stegring på stickorna då så jag tror på att det stämmer.

Vad har du Skenis för symtom? Jag har rejäl molvärk just nu, haft lätt illamående (men det kan ju vara inbillning...) och brösten känns spända och knöliga.

Jag har testat negativt både igår och idag... Vill veta NU!!! =) Vi håller tummarna för varandra nu!
    Ja, det är helt galet vilka saker man berättar om på såna här forum ^^

Vad spännande! Då borde du kunna plussa om du testar idag eller imorn!

Jag har haft massa symtom som jag trott varit inbillning, jag kallar mig inte "Skenis" för intet ;) Haha
    Men jag gjorde ännu ett test imorse och det visar svagt positivt så jag hoppas att det visar starkare under helgen och att lilla Pyret vill stanna den här gången! <3
  • Skenis
    Xadime skrev 2010-09-09 22:09:43 följande:
    Förresten, livmodertapp? Jag har inte förstått vad det är, hur man känner den och vad det betyder det man nu känner??
    Livmoder tappen känns som en kort stump, om du känner med ett finger :)

Före ägglossning är livmodertappen:

* stängd
    * hård som nästippen
    * lågt placerad
    * torr eller lite fuktig
    * kan vara lite bakåtvänd
    * rosaröd i färgen

Någon dag före under ägglossningen är livmodertappen:

* öppen
    * mjuk som läpparna
    * högt placerad i slidan
    * väldigt hal /våt
    * centrerad i slidan
    * rosaröd i färgen

Efter ägglossningen är livmodertappen:

* stängd
    * hård som nästippen
    * lågt placerad
    * torr eller lite fuktig
    * rosaröd i färgen

Strax före och under menstruationen är livmodertappen:

* öppen
    * hård som nästippen
    * lågt placerad
    * fuktig pga. blodet
    * kan vara bakåtvänd
    * rosaröd i färgen

Vid Graviditet är livmodertappen:

* helt stängd till någon dag före födseln
    * torr eller lite fuktig
    * lågt placerad
    * kan vara bakåtvänd
    * blålila i färgen
  • Zofian
    Skenis skrev 2010-09-10 09:50:33 följande:
    Livmoder tappen känns som en kort stump, om du känner med ett finger :)

Före ägglossning är livmodertappen:

* stängd
    * hård som nästippen
    * lågt placerad
    * torr eller lite fuktig
    * rosaröd i färgen

Någon dag före under ägglossningen är livmodertappen:

* öppen
    * mjuk som läpparna
    * högt placerad i slidan
    * väldigt hal /våt
    * centrerad i slidan
    * rosaröd i färgen

Efter ägglossningen är livmodertappen:

* stängd
    * hård som nästippen
    * lågt placerad
    * torr eller lite fuktig
    * rosaröd i färgen

Strax före och under menstruationen är livmodertappen:

* öppen
    * hård som nästippen
    * lågt placerad
    * fuktig pga. blodet
    * kan vara bakåtvänd
    * rosaröd i färgen

Vid Graviditet är livmodertappen:

* helt stängd till någon dag före födseln
    * torr eller lite fuktig
    * lågt placerad
    * kan vara bakåtvänd
    * blålila i färgen
    Vad är högt och lågt placerad?
  • Silly
    Skenis skrev 2010-09-09 21:40:34 följande:
    Skönt att höra att jag inte är ensam :)
    Har du börjat testa än eller väntar du bara och ser?

Jag började testa redan i måndag, vilket är alldeles för tidigt, men det är mest för sinnesfriden..

Spännande att vi har BIM samtidigt! Hoppas vi får + båda två! :)
    När hade du ungefärlig ÄL?
    Jag är supernervös så jag vågar faktiskt inte testa riktigt än, tänkte till och med vänta tills på måndag.. Har redan köpt ett Cb digital gravtest, så nu återstår det bara att vänta in måndagen :)
    ÄL hade jag väl ungefär för 12 dagar sedan, smidigt det där med ÄL-tester :)
    Håller också tummarna för att vi får våra efterlängtade pluss!
  • Skenis

Here we go again.. Imorse när jag vaknade var "gravidkänslan" borta och vid lunch började jag blöda. Nu sitter jag här men världens mensvärk, men.. ah.. det är ju inte mens.. Fan! :(

• 3 barns mamma84

Zofian:
    Låg livmodertapp är då den sitter långt ner
    Högt ja då sitter limodertappen högt upp

Limodertappen sitter lågt vid ägglossning och graviditet
    Limodertappen sitter högt då är mensen på gång ELLER om bim har gått så åker den ner igen och stannar då e man gravid.

Man ska alltid känna tappen på morgonen när man gått upp på eftermiddagen ändrar tappen sig.
    Om man är gravid kan tappen röra på sig högt o lågt men är stängd hela tiden.

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    Skenis skrev 2010-09-11 23:18:08 följande:
    Here we go again.. Imorse när jag vaknade var "gravidkänslan" borta och vid lunch började jag blöda. Nu sitter jag här men världens mensvärk, men.. ah.. det är ju inte mens.. Fan! :(
    Inte mens ?
    Hehe nid då ?
    Hoppas du får ett +
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Zofian
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-12 16:23:22 följande:
    Zofian:
    Låg livmodertapp är då den sitter långt ner
    Högt ja då sitter limodertappen högt upp

Limodertappen sitter lågt vid ägglossning och graviditet
    Limodertappen sitter högt då är mensen på gång ELLER om bim har gått så åker den ner igen och stannar då e man gravid.

Man ska alltid känna tappen på morgonen när man gått upp på eftermiddagen ändrar tappen sig.
    Om man är gravid kan tappen röra på sig högt o lågt men är stängd hela tiden.
    Jo visst det förstod jag. Tänkte mer som i högt är det typ 10cm i och lågt bara några få cm eller känner man den inte om den är högt eller så?

Jag hade enligt äl stickorna ägglossning igår (dom gav fullt utslag i förrgår) och jag kände på livmodertappen igår och ja den kändes stängd det kändes som det var en glipa som man kunde känna som en flik typ och den satt långt in. hela fingrets längd och den var hård men kändes inte torr.....
  • Skenis
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-12 16:24:25 följande:
    Inte mens ?
    Hehe nid då ?
    Hoppas du får ett +
    Nej, jag har fått tidigt missfall igen :(
  • S84

Jag har BIM 24/9. Hade äl 10/9 o då va de extra aktivitet i sängkammaren ;) Nu har jag fått märkliga flytningar. Är det ett tecken på graviditet?
    Gjorde ett test igår mest för att jag är girig o nyfiken, men de visade neg. Förhoppnigsvis va de lite tidigt att testa.

• Zofian
    Skenis skrev 2010-09-13 13:44:43 följande:
    Nej, jag har fått tidigt missfall igen :(
    Nååååååå *krama* inte roligt alls. Sköt om dig!
Svar på tråden Livmodertapp + Flytningar = Graviditet