• Rosy

Tips på doppresenter

Vill gärna ha bra tips på doppresenter i varierande prisklasser!

• Svar på tråden Tips på doppresenter
  • Mommo

Vi har köpt personliga barntavlor från www.studionele.se till 2 dopbarn. 250 kr + en Ribba ram för 65 från IKEA. Konst känns ju fint att ge och dessutom personligt med namn på . Köpte en som heter Tuff-tuff och en som heter ABC.

• Lillan8212

¤ Halsband.. finns i flera olika prisklasser, guld eller silver, och till både pojk och tjej. Kanske begynnelsebokstaven i det tänka namnet..

¤ Bestick med motiv, lite dyrare i den kategorin kan vara (ny)silver eller rostfria..

¤ Set med tallrik och pipmugg för framtida användning..

¤ De olika barnkammarböcerkana... till dop kanske den vita- eller silvriga barnkammarboken.

¤ Babygym..

¤ Lite finare filt/pläd.. bra att ha till golvet när barnet leker med babygymet eller vagnen/vaggan/spjälsängen

¤ Pengar insatta på en fond.. fråga föräldrarna om de har tänkt spara i ngn fond eller dylikt.

¤ Dopminne i form av vas, tavla med plats för kort, sparbössa..

¤ Sparbössa med barnmotiv...

¤ Fårskinnsfäll till vagn/sulky alt. ha till golvet

• jerkalina

Vi brukar köpa födelsedagståg. Ett tåg man har på bordet när man fyller år som visar hur många år man fyller.

• ploten

Som jag precis skrev i en annan tråd:

Våra barn fick varsin stjärna uppkallad efter sig i Global Star Registry. Det medföljde kartor över var stjärnorna ligger, och dem har vi ramat in och satt upp på väggen. Ingen aning om vad det kostar, men rolig och annorlunda present.
  • KK1974

tipsar här också... jag gav bort en ståltermos till min lille systerson. Man kan köpa en barnvariant (finns många gulliga, jag hittade hans på ROOM), en färgglad eller en vanlig ståltermos och t ex gravera in barnets namn. Graveringsfirmor brukar t o m sälja termosar så man får paketpris.

Hållbart, användbart och kul för barnet att ha en egen termos till utflykter under många år framöver. 

• Machapuchare

Sovsäck
    Liggunderlag
    Andra friluftsprylar som de kan ha länge (om familjen är intresserad av sådant).

Svar på tråden Tips på doppresenter