Hur ska jag ta betalt?
Hejsan!!
Jag brukar sitta på mitt nuvarande jobb och göra brochyrer och informationsblad och flyers mm. Och hjälper min mamma med hennes broschyr och hemsida.
När jag sitter där och pillar på hennes dator så kommer en man in och blir nyfiken på vad det är jag gör. Mamma har nämligen sitt kontor på ett ställe där andra företagare har sina kontor. Lite som en samlingsplats.
Vi börjar prata och jag visar lite av det jag gjort och han blir intresserad av detta. Det är inte helt omöjligt att han vill att jag gör hans broschyr till hans företag. Om så är fallet och fler blir intresserade och jag till coh med gör reklam för mina tjänster i mammas broschyr och på hennes hemsida kommer hon att anställa mig så jag kommer jobba ca 6 timmar i veckan på detta då jag redan har ett fast jobb på 70%.
Jag är helt självlärd och har som sagt ingen som hellst utbildning inom detta men vad andra säger så har jag talang för detta. Själv tycker jag att det är på hobby nivå men denna företagaren som blev intresserad såg regält imponerad ut.
Så nu funderar jag på vad jag skulle kunna ta betalt för detta. Såklart är det beronde på hur mycket jobb det blir och hur mycket text det ska vara och hur mycket han vill ringa coh ändra. Men jag vill gärna ha ett standard pris och utgå ifrån.
Snälla alla duktiga här på Familjeliv hjälp mig
Tack på förhand!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-09 10:43
Pratade nyss med en vän och kollega till mig och hon tyckte jag skulle ta betalt i timmen. hon tyckte att 375 i timmen skulle vara bra utgångspunkt.
Vad säger ni??