• CloudBerry 1

Skulle du kunna bli en surrogatmamma om du fick en miljon sek för besväret?

Ponera att ett par erbjuder dig en miljon för att du skall bära deras barn.

Skulle du göra det och isåfall varför, varför inte?

*Nyfiken på folks värderingar*

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna bli en surrogatmamma om du fick en miljon sek för besväret?
  • Kinne79

Om jag hade blivit garanterad en lika smidig graviditet som jag har nu så skulle jag kunna tänka mig det, men det skulle kännas lite fel att ta emot så mycket pengar.

• Helene OSV

Det finns nog mycket jag skulle göra för en miljon men INTE det!!

Dels för att jag har fruktansvärda graviditeter och går igenom dem endast för att få ett BARN!
    Dels för att jag aldrig i helvete skulle kunna bära ett barn i nio månader och sedan lämna ifrån mig det efter förlossningen!!

• Bevabus

Nej, jag älskar barn alldeles för mycket för att kunna ge bort ett. Det skulle inte gå. Jag skulle vara helt förstörd. Inga pengar i världen skulle kunna få mig att ändra mig. Även fast jag självklart skulle känna en glädje i att ge en annan människa barn, så hade jag inte kunnat göra det.

There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • nollåtta

hell no, jag har ingen lust att agera barnfabrik för att hjälpa infertila.

• Izzo

skulle kunna göra det utan miljonern faktiskt.

• Kazeer

Nej.

1. Jag är ganska övertygad om att jag skulle ha svårt att "ge bort" ett barn, som jag har burit under graviditeten.
    2. Mina graviditeter är inte helt okomplicerade (även om de inte är jättebesvärliga) och i 100% av fallen har de inneburit sjukhusvistelse innan barnen fötts. Med andra ord, en graviditet är inget stort nöje för mig (även om det emellanåt är riktigt trevligt att vara gravid) och får jag dessutom inte behålla barnet efteråt, så är en graviditet inget som jag vill gå igenom.
    3. Jag skulle inte ha anlitat mig själv som surrogatmamma (om jag hade behövt en). Min livmoder verkar inte erbjuda fostret en bra miljö, eftersom mina barn föds prematura och tillväxthämmade. Det finns nog andra kvinnor som är mer lämpade.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Fimpen72

Jag skulle kunna göra det...
    Förrutsättningarn är att det är deras ägg/spermie och att jag får lära känna dem som människor först.

• MariaElionora

Jag gör allt för pengar! Cool

Svar på tråden Skulle du kunna bli en surrogatmamma om du fick en miljon sek för besväret?