Bevabus skrev 2010-09-09 10:59:30 följande:
Vi bodde på
www.hotelvillamarija.com/ i somras när vi var där! (Slutet på Juni)
Det var jag (19 år), syrran (18 år) och våra föräldrar.
Det var ett lugnt och fint område, trevligt folk! Stranden låg bara 50 meter bort och den var stenig (går knappt att hitta en sandstrand i Kroatien) men om man gick lite, lite längre bort till höger så fanns det är grus strand istället som inte alls gjorde ont i fötterna
Det finns många jättebra restauranger precis i närheten och ett KONZUM några meter bort

haha
Finns taxibilar att beställa genom företaget man reser med så att man kan komma till de närmta byarna som är urmysiga för dagsutflykter, vi spenderade ett par timmar på varje
Finns även de lite större öarna som man kan ta båt till. Min familj åkte till Hvar, men jag stannade kvar på hotellet. Det hade varit fint men den berömda stranden var tydligen pytteliten..
Mina föräldrar tog en dagsresa över gränsen till Dubrovnik och det är en otrolig turiststad. Massa folk och guider som visar historiska platser, kanske inte så kul för barn.
Det bästa med Kroatien tyckte jag var bergen. Åh dessa berg!! Man har ett gigantiskt som står precis bakom hotellet! Såg ut som en tavla...
Ju mera man färdades runt på ön så insåg man att det fanns likadana berg överallt

Det var nämligen natt när vi kom dit så vi såg inget i mörkret!
Och utsikten på bussresan när vi skulle till flygplatsen var otrolig! Vi hade verkligen missat något på resan dit
I Maj är nog vattnet väldigt kallt, det hade fortfarande inte värmts upp när vi kom dit så det tog lite tid innan man kunde doppa sig men när man väl gjorde det så var det superskönt!! Man var ju så varm... 32 grader alla dagar....
Sista veckan så vart det tyvärr storm och blixtoväder så då blev det inte så mkt badande.
Vad kan jag mer säga....
Det är ett ställe man verkligen måste besöka någon gång iaf. Den här resan hade vi bestämt att vi bara skulle ta det så lugnt som möjligt, inte vara värsta turisterna och åka på utflykter varenda dag som vi hade gjort på alla andra resor. Och Kroatien var verkligen perfekt för det målet! Man var så himla avslappnade och mådde bra i själen. Hotellet hade god frukost med många valmöjligheter, trevlig personal....
Ja jag vet inte vad jag mer kan säga

Haha, tack för alla tips. Hur var maten där, asså vad fanns det för mat där?