Hej behöver snabb hjälp - hur länge koka färdiglagade kroppkakor?
Har köpt Charkmans färdiga kroppkakor i vacumförpackning. Ingenstans på omslaget står hur länge dessa ska kokas (eller ska de bara värmas?). Någon som vet?
//Hungrig
Har köpt Charkmans färdiga kroppkakor i vacumförpackning. Ingenstans på omslaget står hur länge dessa ska kokas (eller ska de bara värmas?). Någon som vet?
//Hungrig
kan tänka mig 15 min,,,,,äter inte kroppkakor *äckelrysning* Men jag tror mamam brukar koka dem 15 min
Tack!!!
8 min tror jag det är. Man ser att de är tillräckligt färdiga när de flyter upp..
Du kan värma i stekpannan också om du vill. Eller micron: De är ju redan färdiga.
när jag precis hade flyttat hemifrån som 17 åring så deitade jag en kille från Boden som brukade komma ner till Gävle och hälsa på. En gång hade han med sig kroppkakor,,som han lämnade kvar när han åkte upp,,,,det fanns ingenting annat att äta så jag micrade dem och åt dem med ketchup *kräktecken* vet inte om det berodde på att jag micrade dem eller ketchupen eller att det är kroppkakor,,men usch *ler*
www.tasteline.com/default.ns&lngRID=3962
Catha82 - Ketchup - är du galen
Tack för alla tips, jag kokar dem och väntar tills de flyter upp.
/Snart mätt (och belåten)
Puff Mummy: *skrattar* jag hade ingen aning om hur man ska äta dem,,så jag tog det jag hade hemma. Och äckligt bidde det.
Åhh vad gott! man ska steka dem i stekpannan på låg värme till de är genomvarma. Lingonsylt till
Läskigt sugen blev jag nu..
Lingonsylt och skirat smör.. mmm
Åh, kroppkakor. Så gott ju!