• pellen94

Inköpslista höstresa till GeKås, Ullares

Hej hej!

Vi har två flickor som är 2,5 resp. 4 år och ska åka till Ullared för första gången i vårt liv den 2 oktober.
    ÄR det någon som har skrivit en bra inköpslista som man kan utgå ifrån?

Vi har ju tänkt köpa vinterkläder för både utom- och inomhusbruk, samt en del julklappar, men är rädd att missa nåt utan kom-ihåg-lista.

Tack på förhand!
    /Pellen

• Svar på tråden Inköpslista höstresa till GeKås, Ullares
  • zika

Jag har inte lista att lägga in här men åker till Ullred på måndag. Tredje gången för mig

Tips! Ha en skrivbok liggandes framme. Gör en sida för varje person i familjen. Direkt du känner att oj, Pelle skulle behöva strumpor skriver du strumpor på listan. jag börjar med detta långt innan det är dags att åka

Mät barnen runt midja, innerben, ärm etc. Ska ni köpa overaller så mät från nacke till nder rumpan. Ta med måttband så kommer du inte hem med saker som itne passar. Behövs ju så klart inte om ni har barnen med er men annars är det ovärderligt tycker jag. skriv in måtten också i skrivboken

Jag har just nu tex på sonens lista. fleecedress, långkalsonger, vinterjacka, strumpor, kalsonger, långärmande jumprar (helst enfärgade), termovantar, skjorta, ullstrumpor

på listan till hemmet har jag: Underlakan till dubbelsäng (köpte förra året och de var så bra och billga att det blir fler i år), filékniv, klippmaskin (till håret), tandborstmuggar, gardiner till vardagsrum och sovrum, box med skruv och plugg, läslampa att ha bredvid soffan

sen har jag skrivit upp vad jag tänkt köpa i julklapp till barnen och mina systrar tex. Har frågat föräldrar ochsyskon och skrivit upp i skrivboken. Jag måste ha allt uppskrivet för att komma ihåg

• crazy mom

Gå in på Gekås sida och skriv ut en karta över hur varuhuset ser ut på insdan. Det är STORT om man aldrig varit där innan.
    Skriv listan utifrån vad ni behöver på varje avdelning.
    Beta sedan av avdelning för avdelning. Tips är att ni delar på er och möts efter45-60 minuter och stämmer av.
    Ta med mynt och sedlar så ni kan köpa kaffe/fika i automaterna. Lite energi behöver man fylla på med.
    Håller med om att det är bra att överblicka klädinköpen med en lista för varje person.

Tips till din lista över barnkläderna:

overall
    underställ
    vantar
    mössor
    långkalsonger

Övrigt tips är att du tar en kundvagn och stoppar i en platskorg i vagnen och lägger en under vagnen där du lägger småsaker. Lättare att packa upp och överblicka.

• proudtobe

Underställ är ett MÅSTE! Kostar bara 49kr! On the peak! När jag var där låg de i en korg på en hylla vid overallerna... Termobyxor i softshell köpte vi, Kanoners.... Vind och vattentäta ofodrade byxor att ha i höst också bra!

Vantar, sockor... Köpte kanonbra halksockor också... vet inte om det var 2 eller 3 pack...
    Vattentäta vantar,
    Bra overaller har dom och leksaksavdelningen är smockad... Barnbestick, flaskor osv är billigt, tvättservetter och barnschampo. Tandborstar t barnen! 3pack för 6 kr.  Greppvändliga och ordentliga

Annars så vad gällde min son, som har ca 86, tyckte jag det var dåligt.... Och mysoverall med alfons åberg har han fått en i present en gång därifrån och den var noppig efter första tvätten

Svar på tråden Inköpslista höstresa till GeKås, Ullares