Jag har inte lista att lägga in här men åker till Ullred på måndag. Tredje gången för mig
Tips! Ha en skrivbok liggandes framme. Gör en sida för varje person i familjen. Direkt du känner att oj, Pelle skulle behöva strumpor skriver du strumpor på listan. jag börjar med detta långt innan det är dags att åka
Mät barnen runt midja, innerben, ärm etc. Ska ni köpa overaller så mät från nacke till nder rumpan. Ta med måttband så kommer du inte hem med saker som itne passar. Behövs ju så klart inte om ni har barnen med er men annars är det ovärderligt tycker jag. skriv in måtten också i skrivboken
Jag har just nu tex på sonens lista. fleecedress, långkalsonger, vinterjacka, strumpor, kalsonger, långärmande jumprar (helst enfärgade), termovantar, skjorta, ullstrumpor
på listan till hemmet har jag: Underlakan till dubbelsäng (köpte förra året och de var så bra och billga att det blir fler i år), filékniv, klippmaskin (till håret), tandborstmuggar, gardiner till vardagsrum och sovrum, box med skruv och plugg, läslampa att ha bredvid soffan
sen har jag skrivit upp vad jag tänkt köpa i julklapp till barnen och mina systrar tex. Har frågat föräldrar ochsyskon och skrivit upp i skrivboken. Jag måste ha allt uppskrivet för att komma ihåg