• Hjärtat Och Jag

Tips på vad jag kan ge min kräkmagade tös?!

Behöver tips på vad jag kan ge min dotter att äta. Hon kräks jätte lätt! Burkmat går absolut inte, då kräks hon upp allt efter ngra skedar bara. Frukt går absolut inte! De kommer upp med engång! Fruktpureerna går med vissa ngra skedar sen fnyser hon åt det med. Yoghurt gillar hon inte, inte välling, inga puffar.Men sånt som korv, kötbullar, potatis å makaroner älskar hon. Men kan ju inte bara ge henne det! Hon måste ju ha lite vitaminer oxå! Gröten gillar hon med :) men ngn som har andra förslag el bra reccept på lunch och mellanmål. Åhh jag försöker med samma saker med jämmna mellanrum men icke!

• Svar på tråden Tips på vad jag kan ge min kräkmagade tös?!
  • Julutzi

Pannkakor/plättar? 

♥ Mamma till Julia 030527, Emilia 080108 och Agnes 100708
  • Johloo

Grönsaksstavar är poppis här, speciellt gurka och röd paprika. =)

Plockmat har varit poppis sedan hon började äta mat: majs, ärtor, bönor. Edamame-bönor (fins i frysdisken på t.ex Maxi, bara koka upp vatten och häll i bönorna, när de flyter upp till ytan är de färdiga, skölja av med kallvatten) är ett hett tipps om hon gillar pyssel, min dotter älskar att sitta och pilla ur bönorna ur skidorna och äta dem!

Flmjölk med lite kanel i brukar också gå hem som mellanmål.
    När jag orkar och känner mig generös gör jag smoothies: mixa naturell yghurt med banan (för söttman) och en till två nävar frysta hallon/blåbär/mango etc

• Hjärtat Och Jag

Tack för tipsen får testa de där med majsen. Hon älskar att sitta å pilla plus att de är nyttigt med :D åhh egna smoothisar har jag inte tänkt på ens tack tack imon blir de å testa :P

Svar på tråden Tips på vad jag kan ge min kräkmagade tös?!