• Ulrika70

Ergobaby eller Manduca?

Hej,
    Jag har bestämt mig för att köpa Ergobaby eller Manduca. Nu har jag läst att de kan vara för stora om man är lite mindre. Jag är 161 och väger 55 kg. Finns det någon där ute som är ungefär lika storlek och har någon av bärselena? Hur funkar det för er?
    Tack på förhand! 

• Svar på tråden Ergobaby eller Manduca?
  • allie3

har manduca och jag bara älskar den =)
    jag är 171cm.. min kompis har oxå en även hon älskar den hon är 160 typ. och väger nog somm dig ungefär..  hon är då väldigt liten om man får säga så.. =)
    Sen jag köpte min har 3 av mina vänner köpt den.. Tycker jätte mycket om den.. b

• Flickan och kråkan

Mät runt höften och kolla av måttet på höftbältet. Jag är 1.60 och väger 48 kilo. Den är alldles för stor för mig. Hör dig också för om det är någon i din storlek som burit på ryggen. Jag kan bära hyfsat på mage (sambon använder den), men bär jag på ryggen så får jag ont rätt omgående. Ergon är jag tveksam till när du är så pass kort. Minsta längden på axelremmarna är rätt stort på ergon.....

• Findusfideli

Jag kunde inte bära på ryggen med varken Manduca eller Ergo, då axelbanden blev för stora. Bara på mage med Manduca och korsade axelband, men då var det väldigt skönt å andra sidan. Jag är 158 cm och runt 50 kg.

• Piga

Jag har utnämnt min Manduca till den bästa bebisprylen jag köpt!

• Flickan och kråkan
    Piga skrev 2010-09-10 09:20:49 följande:
    Jag har utnämnt min Manduca till den bästa bebisprylen jag köpt!
    Alla de ergonomiska bärselarna är bra, men vilken som är bäst beror ju på vilken kroppsform man har som bärare. Manducan är en jättebra bärsele om den är lagom. Min sambo bär i den och är jättenöjd. Jag är liten och får ont. Jag har burit i angelpack och nu i boba2G som båda suttit som gjutna.
  • Ulrika70

Verkar vara en hel vetenskap det här med bärselen. Har nu hittat en butik utanför Stockholm där man kan prova olika ergonomiska bärselen. Jag åker nog dit och testar mig fram. Verkar vara den bästa idén. Tack alla för era svar :)

• Lisaan01

Jag måste nog säga att jag håller med det "Bäst i test" som finns att läsa i tidningen Föräldrar & Barn som ligger ute just nu i butikerna att Ergobaby är bäst.

• Toppen9

Jag älskar mig Manduca men jag är 165 och väger för tillfället 70 kg så det kanske gör att den sitter bra på mig.

• greywolf
    Ulrika70 skrev 2010-09-10 19:37:26 följande:
    Verkar vara en hel vetenskap det här med bärselen. Har nu hittat en butik utanför Stockholm där man kan prova olika ergonomiska bärselen. Jag åker nog dit och testar mig fram. Verkar vara den bästa idén. Tack alla för era svar :)
    Åh dit vill jag åka, är också på jakt efter bärsele och har siktet på just Manduca eller Ergo.
    Var ligger den butiken?
Svar på tråden Ergobaby eller Manduca?