• mami75

Vilken gröt ger du ditt barn?

Min tös är 6 månader nu och ska börja ge henne gröt. Kan ni ge tips på gröt som ni ger era barn?

• Svar på tråden Vilken gröt ger du ditt barn?
  • mami75
    xXMaLoXx skrev 2010-09-09 17:39:02 följande:
    Vi ger sempers äpple/pärongröt. Vi började med banangröten när sonen var 4 månader dock.
    Okej, tänkte på att det finns olika märken. Har du provat nestle?
  • xXMaLoXx
    mami75 skrev 2010-09-09 17:41:25 följande:
    Okej, tänkte på att det finns olika märken. Har du provat nestle?
    Jag har inte testat nestlés.

Han dricker däremot nestlés godnatt välling på kvällen. Det är bara att prova sig fram och se vilket som går hem bäst :)
    www.hecate.se Theo 100111 <3
  • thelifesaviour

Vi gör havregrynsgröt med lite paltbröd (för järnet) och frukt i. Ibland har hon fått Sempers milda havregröt. 

• Becca1986

jag körde havregrynsgröt från att hon var sex månader. Hon blev så hård i magen av alla pulvergröterna.

• Emmy L
    mami75 skrev 2010-09-09 17:37:09 följande:
    Min tös är 6 månader nu och ska börja ge henne gröt. Kan ni ge tips på gröt som ni ger era barn?
    Sinlac, det är f*an gott Cool
  • Prosperitas

Vi kör mild havregröt från hipp.. den går ner allafall!

• Emmy L

Dessutom gör jag egen gröt. Blandar vanligt havregryn och fullkornshavregryn, gör den inte särskilt tjock och inte heller rinnig, lagom med vatten dvs. Mosar/krossar grynen med sleven/vispen innan gröten har hunnit bli fast (svårt efter). Ibland skär jag i små bitar av npgon frukt som t.e.x äpple och låter den bli mjuk.

Finns annat som man kan använda ist för havgregryn. Kolla i affären!

Gott Cool

• Emmy L

Testat något ännu?

• mami75
    Emmy L skrev 2010-09-09 22:26:34 följande:

Testat något ännu?

Tänkte testa idag, köpte Nestle havregröt med päron-banan, hoppas hon gillar den! Igår kväll fick hon smaka på deras godnatt välling, den gick ner.
  • k girl

Hemlagad grahams-, mannagryns- eller risgrynsgröt (utan salt och med en tesked tillsatt fett).

Han har ätit mild havregröt, mild fullkornsgröt och några smaksatta gröter men de är inte lika populära.

• Jkpg Deluxe

ger både köpt gröt (semper å nestlé) och hemgjord havregrynsgröt....varierar...
    ibland frukt/bär/katrinplommonpuré till..ibland inte...

katrinplommonpuré om han är hård i magen
    frukt till gröten oftast på morgonen, men inte på kvällen

vår son ÄLSKAR nestlës äppelgröt! 

• Hundägare i Gbg

Oftast polentagröt med aprikospuré. Tillsätter också paltbröd för järnets skull och lite smör eller solrosolja.

• UmeåElin

När ni tillsätter paltbröd, smular ni det för hand eller mixar ni det? Jag mixade paltbrödet med havregryn men tycker paltbrödet ger ganska mycket smak då det blev stora bitar.

Tycker det verkar som om Vilma gillar gryn utan bröd bättre, tips någon?

• Emmy L
    mami75 skrev 2010-09-10 10:16:37 följande:
    Tänkte testa idag, köpte Nestle havregröt med päron-banan, hoppas hon gillar den! Igår kväll fick hon smaka på deras godnatt välling, den gick ner.

Kul att hon gilla Solig. Den verkar vara poppis, godnatt vällingen.

Igår kväll gjorde jag en hemlagad risgrynsgröt med kokos (riven) och apelsinskal (också riven, smått) . Gott!

• Yatzytjejen

Gör också egen gröt, pulver som man bara blandar med vatten vägrar min son att äta.

Jag kokar 1 msk av olika gryner/mjöler och 1 tsk paltbröd med 1 dl vatten. Tillsätter några kryddmått nyponskalsmjöl och en msk osaltat smör. Serverar med mixad frukt eller bär.

• anniecaroline

Ella började med mild havregröt o banangröten.
    En riktig favorit och är fortfarande då hon är 14 månader är banangröten!

Det som jag tycker är skönt med pulvergröten är att den är komplett med alla näringsämnen hon behöver.
    Dom rekommenderade inte oss att göra våran gröt själv utan att köpa pulvergröten då den som sagt innehåller allt dom behöver när dom är riktigt små men vet inte alls när de rekommenderar att man gör gröten själv..

Svar på tråden Vilken gröt ger du ditt barn?