• kalmar brud

Undersköterska på barnavdelningen

Är det någon som är undersköterska på barnavdelningen på sjukhuset???

Jag pluggar till uska och är klar till nästa sommar... Jag vill jobba med barn och hade tänkt söka sommarjobb där nästa sommar...

Kan man ha tur att få komma in där???

Vart jobbar ni andra uskor?

• Svar på tråden Undersköterska på barnavdelningen
  • JA77

Visst kan du söka! Kanske kan du önska att göra din praktik där?

• AnnaVe

Se till att får göra någon av dina prakiker på barnavdelningen så får du in en fot. Jag misstänker att det är väldigt svårt att få jobb på barnavdelningen som usk, eller över huvudtaget att få in en fot på sjukhus.

• JA77
    AnnaVe skrev 2010-09-10 13:03:40 följande:
    Se till att får göra någon av dina prakiker på barnavdelningen så får du in en fot. Jag misstänker att det är väldigt svårt att få jobb på barnavdelningen som usk, eller över huvudtaget att få in en fot på sjukhus.
    Nej, nej, det är det inte alls. Bara att höra av sig till de avdelningar där man är intresserad av att jobba! Förhoppningsvis får man komma på intervju och visa upp sig. Jobb ska uppsökas spontant, inte via annons.
  • AnnaVe
    JA77 skrev 2010-09-10 16:56:02 följande:
    Nej, nej, det är det inte alls. Bara att höra av sig till de avdelningar där man är intresserad av att jobba! Förhoppningsvis får man komma på intervju och visa upp sig. Jobb ska uppsökas spontant, inte via annons.
    Det är bara vad jag har hört att det är svårt som nybliven uska att få jobb inom sjukhus.
  • JA77
    AnnaVe skrev 2010-09-10 18:00:25 följande:
    Det är bara vad jag har hört att det är svårt som nybliven uska att få jobb inom sjukhus.
    Det beror säkert på var man bor. Lite ansvar har man själv också - man får höra av sig till de ställen där man bill jobba, sedan hoppas på att få fina referenser!
Svar på tråden Undersköterska på barnavdelningen