Nån som har haft en cysta i hjärnan? eller erfarenhet av detta?
Jag har troligtvis en cysta vid lillhjärnan och undrar om det finns nån med erfarenhet av detta?
Jag har troligtvis en cysta vid lillhjärnan och undrar om det finns nån med erfarenhet av detta?
Det är ju så olika beroende på hur det sitter och vad som händer med en cysta eller tumörväxt i hjärnan.
En barndomsvän fick under studenttiden en godartad cysta som tryckte på synnerven och gav blixtrande migrän och synbortfall, hon fick behandling och är frisk som en nötkärna idag.
En annan studentkompis fick en tumör i hypofysen, den kan inte opereras mitt inne i hjärnan utan fick kembehandlas och strålas. Han måste få fortsatt behandling och kontroll resten av livet. Men det var nu 15 år sen och han mår bra och lever som vem som helst.
En kollega på jobbet har just fått veta att hon har godartade tumörer "utanpå" hjärnan, men de trycker så mycket så hon har haft huvudvärk i ett år konstant nu, och ingen operation i sikte så länge det inte förvärras markant. Men hon har också varit storrökare i 45 år och det är ju att utmana ödet och hälsan rätt kraftigt.
Det är de fall jag känner till. Hoppas dina läkare snart kan berätta vilka metoder som är bäst mot din sorts cysta och att din behandling ger perfekt resultat. Lycka till!