• hallonfamiljen

tegretol mot trigeminusneuralgi, någon som fått det?

jag avskyr mediciner, men nu har jag blivit ordinerad Tegretol mot trigeminusneuralgi.
    Läkaren gav mig ingen som helst information om medicinen... och nu börjar jag höra både det ena och det andra om medicinen. Har DU ätit denna medicin och vad fick du för biverkningar?

• Svar på tråden tegretol mot trigeminusneuralgi, någon som fått det?
  • dio

Jag äter Tegretol för Epilepsi.
    Viktökning när jag började äta medicinen och trötthet är de biverkningar jag har märkt av.

I was an atheist until I realized that I am God
  • hallonfamiljen
    dio skrev 2010-09-10 17:49:06 följande:
    Jag äter Tegretol för Epilepsi.
    Viktökning när jag började äta medicinen och trötthet är de biverkningar jag har märkt av.
    viktuppgång kan jag klara av men trötthet, man kan inte bli mer trött än vad jag är =)
    nån mer som fått medicinen?
  • dio

Ja just det ja: problem med balanssinnet... vet inte riktigt hur jag ska förklara det, ungefär som att jag är lite (ytterst lite) småfull jämt, klumpig, reagerar inte lika fort..

I was an atheist until I realized that I am God
  • peter lj

Hej!
    Jag har oxå sjukdomen trigeminusneuralgi:(  första 3-4 åren åt jag medicinen tegretol, men den knäckte mig totalt, yrsel, trötthet, humörsvängningar. Har efter det ätit andra mediciner som man kan klara av vardagen med. Hoppas att du slipper tegretolen och får en annan medicin..t ex fenantoin. fråga om du undrar något/Peter

• Sven P

Vi är många nu som har Trigeminusneuralgi, och vi har bildat en grupp på Facebook.

Vi som lever med Trigeminusneuralgi..

Välkomna dit och dela med er av ert lidande, vi som finns där vet vad det handlar om

Sven 

• erleva

hej.
    Jag har fått samma medicin och jag har samma biverkningar...trötthet och viktökning..jag borde ta 4 på morgonen och 4 på kvällen men det var alldeles för mycket jag kände mig yr,kunde knappt fokusera på nåt,jag svettades och mådde jätte dåligt .NU efter diagnosen(Trigeminusneuralgi) tar jag Gabapentin Teva.Vi får se hur den går till.

Svar på tråden tegretol mot trigeminusneuralgi, någon som fått det?