Svullna ben - hjälper stödstrumpa?
Nu vet jag inte om denna tråden passar in i denna kategori, men benen har svullnat pga graviditeten så..
Nästan hela tiden sedan i somras, har mina fötter blivit svullnare. När det var som varmast var det skitjobbigt, det spände i huden och inga skor passade. Då trodde jag bara att det berodde på värmen, i alla fall till 85% och att resten var pga graviditeten.
Nu de senaste veckorna så har jag lyckats växa ur mina skor, så nu klampar jag runt i ett par gympaskor som en gång var för stora, men som nu sitter bra :p Dock befarar jag att de snart är för små också. Nu ikväll tittade jag som vanligt på benen om det var nån skillnad, och det var det jävligaste! Jag vet inte om det är för att jag de senaste dagarna har flängt runt och städat och haft mig, gått i trappor och sådär, men mina ben ser verkligen ut som stockar! De är nästan helt formlösa från knäet ner till foten. Mina anklar har försvunnit nånstans i massan och även mina knän har fått "tjockis-veck"..
Är det något man kan göra för att få den här galna svullnaden att gå ner? Jag ligger just nu med fötterna lite högre, men vet inte hur jag ska göra när jag ska sova då jag behöver mitt ihopknycklade täcke.. Hjälper stödstrumpor mot detta? Tar det bort svullnaden också, eller hur funkar dom?
Det ser riktigt obehagligt ut, och jag känner mig lite orolig.. kan nåt "farligt" hända, eller det lägger sig igen?