• Anonym

Ont i vänstersida av ryggen. Farligt?

Idag när jag vaknade hade jag ont i sidan av ryggen ¨på vänstersidan.
    Om jag masserar o trycker känns de inte alls eller om jag trycker på samma sida fast på magen, då försvinner de helt för att sedan komma tillbaka igen när jag slutar.

Har pratat med dom på 1177 som inte trodde att de var någon fara o att de inte var njurarna heller för då hade jag haft ont på ett annat sätt men att jag skulle kontakta vc på måndag om det inte gått över då.
    Någon som varit med om liknande?

Det är ungefär som en molande värk, funderar på om det kan vara sängen

• Svar på tråden Ont i vänstersida av ryggen. Farligt?
  • Jezamine

Svårt att spekulera i.Smärta på en person behöver inte betyda detsamma på en annan person .

Avstängd tills vidare
  • Favvo

Svårt att svara på innan du blivit undersöken men går det inte över på ett par dar så uppsök läkare eller om smärtan blir värre. Kan bara så simpelt att du har sovit knasigt...

• Anonym

Joo tänkte också att de va att jag legat konstigt o de trodde dom med men man blir ju lite småttorolig.
    Funderar iallafal på att åka ner till vc sen när dottern kommit hem och kan ta småbarnen så får vi se vad dom säger.

• Pandamamma79

Jag har ont i ryggen från och till på olika ställen. Tänk efter ifall du gjort nån konstig rörelse. Du har kanske lyft tungt fel utan att få ont då. Ibland kan man ju också ligga och spänna sig på natten. Man kanske har lite oro i kroppen och tänker inte på att man är spänd. Då kan det vara lätt att vrida sig konstigt i sömnen och man känner som värk på morgonen.
    Tror absolut inte att det är något att oroa sig för. Testa Voltaren eller nån annan värksalva. Det kan ibland ta udden av värken. 
    Klart att du ska till vc om du är så orolig. Lycka tillSolig 

Svar på tråden Ont i vänstersida av ryggen. Farligt?