• Tangent

Fleecefodrat regnställ?

Fleecefodrat regnställ är det bra som komplement till vinterjacka och byxor? Förra vintern hade min pojke en ReimaTech overall, men jag funderar på att köpa fleecefodrat regnställ istället. Min pojke är 7 år och går i ettan. Vi bor i gbg.

• Svar på tråden Fleecefodrat regnställ?
  • ZettanA

Blir nog lite väl kallt på vintern kanske.. dottern har fodrat regnställ men det andvänds bara på höstkanten å våren när overallen blir för varmt.

• Gizzie

Vi har en regnoverall från ellos som är fodrad som vi kunde ha ända till november här i sthlm. Riktigt bra och varm men vet inte riktigt om den skulle hålla vintern och om det finns i 7 åringens storlek..

• Millans hustru

vi har vinterkläder i en uppsättning och sen har vi ett flecefodrat regnställ från didriksson. (några år har vi också haft kvar förra årets vinterkläder, om de fortfarande funkat hyfsat, som extrakläder, eller köpt begagnat någon riktigt använd overall på tradera, för sådär hudnralappen, att hänga som extra på förskolekroken, så hon inte ska gå hem blöt) Så har vi haft i flera år. Dottern har fleecefodrat galonställ ner till nollgradigt utan att frysa, har inte alla ungar det? Här i vårt område i stockholm har många barn detta. Det enda tokiga äör ju att man behöver köpa dubbla uppsättningar kläder varje vinter, både vinterkläder tillminusväder och didrikssonstället till blaskvinterdagarna...

• erinny

min dotter ville absolut inte släppa sitt fleecefodrade regnställ under hela vintern. Vi kände efter noga när vi varit ute och lekt och hon var både torr och varm.
    Vi skickade med ett underställ som hon kunde ha under när hon var på dagis men det blev aldrig använt. Hennes andra termobyxor och vinterjacka blev bara använt ett fåtal gånger under hela vintern.. Måste dock tillägga att dottern är väldigt varm av sig..

Regnstället kom från Gekås..

• yavanna

Vi brukar köpa fleecefodrat regnställ men det används bara när det regnar och är riktigt blött (så inte så värst ofta). Så länge det inte är väldigt blött kör vi på "vanliga" utekläder, som dock är vattentäta.
    Skulle personligen aldrig använda regnstället när det inte verkligen behövs, mest för att jag vet vad jag tycker om min egna regnjacka, galon andas ju inte för fem öre! Man blir varm å klibbig direkt, å sen kall..
    Alternativet, som många kör på hos oss, är ett stort ofodrat regnställ som dom drar på över utekläderna när det är riktigt blött.

• JWM

använder fodrade ställ hela vintern när det är slaskväder o ingen fryser i det

finns på ICA MAXI för 299 kr i storlek 134/140 o dom är rymliga

• Lovali

Vi har alltid använt fleecefodrade gummi/galonbyxor under de blöta och fuktiga höst & vår-perioderna till våra barn (bor i Göteborg, där det blåser nästan jämt & ofta är fuktigt & dessa kläder står ju bra emot vind med!).

Just nu skall vi köpa Didriksons Boardman-set till sonen då han är mkt lättfrusen av sig. Redan nu skulle det säkert passa bra för hnm när det är kyligt på förmiddagarna.

Vid RIKTIGTA vintertemperaturer och/eller snö så har de såklart overall eller 2-delat vinterset.

Svar på tråden Fleecefodrat regnställ?