• Snoopy1974

Hyllar er allihopa :-)

Jag måste bara ta av mig hatten för alla oss som är/ska bli adoptivföräldrar.
    Alla dessa instanser som man måste bli godkänd i. All denna väntan.

Att vi bara orkar.

Men i slutändan finns miraklet vi väntar på och dagen vi har vår lill* i famnen så är all vånda som bortblåst.

Jag började tänka på detta nu n är vi väntar på besked om resa till vår son.
    Vi sitter fast i ett nytt system i landet som ingen vet hur lång tid allt tar egentligen.
    Visst det känns tungt, det ÄR jobbigt, det känns osäkert, men det enda jag vet att han kommer flytta in och förgylla resten av våra liv. Det är därför jag står ut med väntan.

Så i alla fall en stro kram till er alla som ska, har eller funderar på adoption. Hjärta

?:*¨¨*:?. it's not how you birth your baby - it's how you love your child.?:*¨¨*:?.
  • Svar på tråden Hyllar er allihopa :-)
  • Selma1966

Tack Tiden man väntar var jobbig, men nu är det redan bortglömt. Man har inte tid att älta när man måste hålla koll på blöjor, mellis, sovstunder och en vildbase som inte sitter still en sekund

• sammesammebutdiffrent

Tycker man ska hylla de barn som kommer till er, många blir hysteriskt bortklemande och många får alvarliga men i vuxen ålder för att  dessa "föräldrar" skadat dem för livet med prat om seperationsångest, ovilja att lämna dem till andra vuxna för att de inte ska bli övergivna igen, inte får leka med andra barn, bara få färgade dockor för de ska känna igen sig i.... stackars barn, vi behöver ALL uppmuntran man kan få

• Selma1966

Haha, du kanske måste komma hit och berätta för min busiga son som just nu kiknar av skratt medan han och pappan leker/sjunger/busar att han egentligen är olycklig och att vi behandlar honom som en stackare. Men när operationerna börjar inom kort är jag nog benägen att tycka synd om honom... Men det hoppas jag alla föräldrar känner när deras barn ligger på sjukhus. Men när det är över kommer han bli ännu mer rörlig och kan busa ännu mer, vilket jag ser fram emot!

• Ethi

Ja jösses, stackars barn som kanske blir bortklemade!! Det är inte klokt vad horribla en del föräldrar är! Klemar bort sina barn?! Att det inte är skottpengar på såna vidron!

Jag förstår att du avregistrerade dig efter det där...

• Petra123

Håller med! Jag tänkte starta en tråd om just adoption och ett par frågor som intresserar mig...Varifrån de adopterat och varför just från dessa länder. Vi har funderingar på att längre i framtiden hoppas kunna adoptera ett barn från Rumänien, då man sett hur deras barnhem ser ut.

• Selma1966

Petra123: en del av oss väljer land för att man känner en viss gemenskap med landet, kan språket, vill ha ett särskilt land att resa tillbaka till många gånger, eller som vi som stod i kö för många olika länder (alla vi var behöriga till) och med glädje accepterade första landet som sa att nu är ni välkomna att skicka ansökan. Det råkade bli Ryssland. Vårt andra land hädanefter.

Svar på tråden Hyllar er allihopa :-)