• isolande

    Var hittar jag rockiga mammakläder?

    Hej!

    Jag undrar var man kan hitta mammakläder med lite attityd, typ rockabilly eller rockstil. Känns konstigt att gå från att ha en viss stil till att helt plötsligt hasa runt i lila tunikor med volanger Tungan ute

  • Svar på tråden Var hittar jag rockiga mammakläder?
  • SunnyBunny

    Jag köpte aldrig mammakläder;) Utan bara en större storlek.

  • nenapena

    ÅÅÅ Fy fan vad jag känner igen mig.
    När jag blev gravid så bytte jag i princip stil.
    Har annars ganska rockig stil men blev fan en helylle morsa när magen titade fram.

    Jag hittade iofs ganska enkla svarta tunikor och lite "coolare" tröjor på hm.
    Sen satte jag bara till accesoarer som piffa upp det hela.

    Tänkte t om tanken att jag skulle starta ett eget företag med massa rockiga tuffa mammakläder i slutet.

    Lycka till  =)

  • isolande

    Nä, urk, jag vill behålla mig själv även om man har mage!

    man kan väl använda lite av vanliga kläder oxå, typ cardigans och sånt, även om man e gravid eller? Vet ju inte hur stor magen blir liksom....

    Kanske kan skissa på en affärsidé på rockig mammawebshop under mammaledigheten... jag ringer dig när vi ska börja anställaFlört

  • Hannathu

    Det enda jag har köpt i mammakläder är en rak svart kjol på HM och magband typ för att täcka över att jag går med gummiband mellan knapp och knapphål på byxorna...

    Annars kör jag på de vanliga kläderna även om vissa saker inte funkar just nu...

  • TheLove

    Det enda ställe jag hittat snygga mammakläder är nelly.com men det är kanske inte rockigt men kolla i alla fall :) Där ska jag handla ifrån, billigt är det med...

  • Purlan

    Mammatröjor köpte jag aldrig mycket, det kunde man lösa med vanliga kläder. Långa linnen, tunikor (kanske du inte har iof ), koftor. Mest underdelar man har behov av speciella... 

  • Astakvasta

    Tusen blå har bla toppar för ammning och graviditet som är till för att kombinera med de den vanliga smal-garderoben.
    Jag har aldrig varit gravid, men har bla ett par haremsbyxor med bredresår i midjan som jag tänker ha när jag, förhoppningsvis, blir det. Vissa kampsporter har byxor som viks o knyts efter tjocklek, passar även om magen växer 1 meter, tailändska fiskarbyxor,  vissa magdans och hippiekläder kan ha plats för mage. Mer alternativt än rockigt, kanske?

    De här var coola http://www.mammashop.se/review/product/list/id/6688/category/50/
    Polarn och pyret har mkt snyggt, men inga "statementkläder" kanske...?
    de här byxorna är fina http://www.aftonbladet.se/sofismode/article472009.ab

  • krimm

    Har två par mammajeans (med låg midja, mudden sitter i sidan så det syns inte ens), men sen kör jag på leggins både vanliga och i jeans och linnen/t-shirt/tröjor går att hitta något längre i nästan alla butiker, jag köper xs som vanligt och det passar, inte ska jag behöva dölja min fina kula! Glad


  • mupparsmupp

    jag använde samma kläder som innan i princip :) men det fick bli trikåkläder så att om töjde sig :P
    och då gick jag upp 22kg ^^

     så nu efter graviditeten tar jag och lägger pengar på nya kläder som jag kan använda längre än vad jag skulle haft mammakläderna :)


    Bebis 9 maj 2010
  • Floria

    Jag hade mina vanliga leggings, kjolar med resår som fick sitta under magen, mycket toppar i längre modell från vanliga kedjor och så koftor i vanliga modeller över, spela roll om bara ett par knappar gick att knäppa.


Svar på tråden Var hittar jag rockiga mammakläder?