• trötta mamma

Rakade idag och en bristning sprack!!hjälp

Hej jag har rakat mig idag och har lite bristningar precis under naveln,bristningarna är riktigt tunna man kan lätt göra hål i dom,känns förjävligt,men när jag rakade FÖRSIKTIGT så kom jag likt förbannat åt en sådan,blödde mycket efter duschen oxå,har lagt plåster,men gör så ont och är irreterad av att jag ska ha såna problem varje gång,finns det fler som har sådana problem?? 

respektera min ts och vill inte ha folk som ska klanka ner en,eller vara allmänt elaka,vill bara ha lite svar! 

• Svar på tråden Rakade idag och en bristning sprack!!hjälp
  • Anonym (vax)

kan du inte försöka vaxa dom ställena istället då?
    jag har också mycket bristningar som spricker lätt men prata med en kompis som hade samma problem och hon vaxar istället och då brister dom inte!

• Anonym (vax)

eller så köper du weet´s hårborttagningskräm

• trötta mamma

jo kanske ska säga att jag har testat alla sorters vax som jag känner till,och wet allt tycker jag,men då får jag klåda och blöder lika illa ändå,och får även blåmärken av det och är röd som bara den,inget roligt val heller,så jag vet inte vad man kan göra,

• Anonym (vax)

men kan du inte testa vanliga hudkrämer som minskar hårväxten då...
    har för mig att det finns att köpa på hälsokosten...
    du kan ju fråga på apoteket oxå

• trötta mamma

jo så sant har testat detta oxå:(

• redneck girl

tror nog det blir bättre med tiden åt dig.

• trötta mamma

vadå? fattar inte vad du menar

• Jackie85

Köp en dermaroller och få bort bristningarna istället skulle jag säga. Låter ju jättejobbigt att ha det så. Jag köpte min roller på ebay, kostade inte många kronor, sedan får man ju köpa sån där rengöring som tar död på allt så det inte blir infekterat. Jag kör inte med rollen nu när jag är gravid, så jag har några bristningar som jag skall rolla bort efteråt. Annars finns ju fraxel laser också, emn det är betydligt dyrare.

• trötta mamma

ja visst om jag hade råd.alla har inte det

• Jackie85

Den jag köpte kostade 80 spänn. Tyckte det var ganska överkommligt pris visserligen.

• trötta mamma

ok då är det ok lät så dyrt,men okej ska kolla upp det tack

• linjes

Måste du raka precis där då?? Sen när har man hår under naveln?
    Eller jag kanske missat nåt 

• linjes
    Jackie85 skrev 2010-09-10 16:43:48 följande:
    Köp en dermaroller och få bort bristningarna istället skulle jag säga. Låter ju jättejobbigt att ha det så. Jag köpte min roller på ebay, kostade inte många kronor, sedan får man ju köpa sån där rengöring som tar död på allt så det inte blir infekterat. Jag kör inte med rollen nu när jag är gravid, så jag har några bristningar som jag skall rolla bort efteråt. Annars finns ju fraxel laser också, emn det är betydligt dyrare.
    Kan man få bort bristningarFörvånad
  • lia27
    linjes skrev 2010-09-11 14:57:43 följande:
    Måste du raka precis där då?? Sen när har man hår under naveln?
    Eller jag kanske missat nåt 
    Man haqr väl mer el mindre hår överallt på kroppen.

Bristningar kan man väl ej få bort?Inget som är bevisat att det är 100% i allafall.
  • linjes
    lia27 skrev 2010-09-11 15:02:11 följande:
    Man haqr väl mer el mindre hår överallt på kroppen.

Bristningar kan man väl ej få bort?Inget som är bevisat att det är 100% i allafall.
    Ja men har man så mycket hår under naveln,va väl mer så jag menade? Att man måste raka bort det

Nä jag har svårt att se hur man kan få bort bristningar 
  • trötta mamma

linjes!fråga innan du snacka skit! jag har som alla kvinnor hår på vaginan men jag har bristningar 5 cm under naveln,är det korrekt mister perfekt?!! alltså där könshåret börjar! 

• Söta Nasse

själv har jag en stor bred bristning mitt på venusberget. brukar göra lite ont där när jag vaxar. Man får se till att vaxa ofta så att rötterna lossar lätt och sedan dra snabbt mothårs annars får man röda prickar.

Ja, om man kunde trolla bort bristningarna så skulle varenda kvinna göra det typ.
    Har dock hört att dermarollern är bra på vissa

• mamion

Jag förstår inte, hur kan en bristning spricka? Är det inte hudbristning ni pratar om? Förlåt om jag är trög? Undrar i all välmening =)

• Förväntansfull0406

alltså jag fattar inte...... är det hudbristningar ni pratar om??? Och det måste ju i så fall bli bättre med tiden, har aldrig någonsin hört att de kan spricka Förvånad Om det är hudbristingar så tycker iaf jag att du ska låta det vara, alltså inte raka och greja där, låt huden få läka i lugn  o ro, det tar några år, men bättre än att få massa fula ärr och skador i huden.

Och Vad är det för en grej som kan trolla bort bristningar??? dermaroller?? funkar det verkligen???

Lycka till ts, och som sagt, låt det vara ett tag.

Mina älskade barn, Julia, Albin och Olivia
  • trötta mamma

okej  tack allesammans:)

Svar på tråden Rakade idag och en bristning sprack!!hjälp