• lillsnurpan

Köper ni både overall och fodrat galonställ till era barn?

Köper ni både overall och fodrat galonställ till era barn. Vad använder ni annars när det regnar och är kallt. Var inte nöjd med didriksons fodrade galonställ, vilka flera gör fodrade galonställ?

• Svar på tråden Köper ni både overall och fodrat galonställ till era barn?
  • Silverkatten06

Jag kör både och. Fodrat galonställ  under hösten och overall när snön kommer.

Har haft Didrikssons Boardman när barnen varit riktigt små, men tycker Everest är bättre till lite större barn

• Prospero

Abeko gör fodrade galonställ, ska vi köra nu i höst (har inte provat än).

• parvati

Jag köper ett enkelt galonställ. Barnets förskolepersonal tycker att dem fodrade är dåliga, det är bättre att köpa flecceoveroll separat. Då kan man använda galonstället längre och tidigare på säsongen och även endast byta understället när vätan har gått igenom.

• Silverkatten06
    parvati skrev 2010-09-10 14:57:12 följande:
    Jag köper ett enkelt galonställ. Barnets förskolepersonal tycker att dem fodrade är dåliga, det är bättre att köpa flecceoveroll separat. Då kan man använda galonstället längre och tidigare på säsongen och även endast byta understället när vätan har gått igenom.
    Fast vätan har aldrig gått igenom för mina barn, varken med Didrikssons eller Everest.

Mina killar gillar inte heller att ha för många lager, de tycker det blir så knöggligt..
  • Therese H
    Prospero skrev 2010-09-10 14:50:35 följande:
    Abeko gör fodrade galonställ, ska vi köra nu i höst (har inte provat än).
    Vi har haft 2 av deras fodrade regnställ och tycker att dom är jättebra! Rekomenderar dom
  • parvati
    Silverkatten06 skrev 2010-09-10 15:06:27 följande:
    Fast vätan har aldrig gått igenom för mina barn, varken med Didrikssons eller Everest.

Mina killar gillar inte heller att ha för många lager, de tycker det blir så knöggligt..
    De gånger det har blivit blött under galonkläderna är när han har lagt sig i vattenpölarna för att hålla torrt när man badar krävs vadarstövlar .

Jag går efter vad förskolepersonalen säger och här ratar dem fodrade galonkläder. Så det är galonkläder(med flecceställ från tex POP kalla dagar ) skalkläder och vinteroveroll.
  • mandelblomma

köper aldrig fodrat galonställ...har vanligt ofodrat med varma kläderunder om det behövs. Och så overall på vinter.

• Alcarinque

Japp. Här blir det fodrade byxor (inte hänglsevarianten) från Lindex (som varje år) och jacka från H&M. Overallen köpte jag Didriksons. Bor i GBG och där är ju vädret som det är...

♥ Alva 060307 ♥ Nova 100802 ♥
  • sarsparis

Japp både och, har didriksson fleece fodrat och en pop overall. Här i göteborg gillar personalen det då vädret består av mycket regn och slask.

Det finns fleecefodrat på både coop, ica maxi, lindex, stadium mm. Min son har aldrig varit blöt i sitt ställ.

• redneck girl

fleece fodrat finns väl nära på överallt.jag har både och.fast man kan klara sig utan....man kan ha nått annat under vanliga regnkläder med,så det blir varmare.

• Sandrakim

Vi har fodrade galonoveraller från Ellos som vi tycker är jättebra och sen har vi köpt vinteroverall också. Vi har tvillingar så lager på lager är inget för oss. Sen har vi nog också ofodrade regnställ(jacka+byxa) förstås.

• TheMother

Ska köpa abekos fodrade regnställ till sonen. Sen får han givetvis även overall till vintern, för då blir det för kallt för fodrade regnkläder. Har även köpt vanligt regnställ till honom, nu att ha på hösten och sen över vinterkläderna i vinter, när det blir tö-väder.

Mamma till Anton 080920
  • Prospero

Med barn som hatar att klä på sig känns det väldigt skönt att ha fodret inbyggt, istället för att ta på fleecebyxor, fleecetröja, galonbyxor och galonjacka (puh, blir svettig bara jag tänker på det...). :)

• Therese H

Har ett regnställ från Playshoes, där är fodret i jackan avtagbart

• Marie1978

Aldrig ägt något i galon till mina barn. Vi kör med funktionskläder oftast från POP och under det har vi ullfrotté. 

Galon andas ju inte och om barnen springer och blir svettiga så kyler ju fukten som bildas på insidan. Vi använder bara kläder som andas och inget av fleece. Fleece är ju gjort av plast och kyler om det blir fuktigt.

Ull värmer både om det är torrt och fuktigt och på så sätt slipper barnen frysa. Nu på hösten har vi vattentäta skalkläder och på vintern vattentät overall (Gneis). Har fått massor med beröm från dagis att våra barn kan röra sig obehindrat och har aldrig varit kalla!!!

Ullfrottén är ju dessutom mycket tunnare, än oftast klumpiga fleecekläder. 

• twinkies

japp, vi kör både och. nu har dem antingen skalbyxor eller vanliga galonbyxor, när det blir kallare kör vi fodrade galonisar och när snön kommer vinteroverall från reima.

samma med jackan, nu är det galonjacka eller skaljacka, sedan vinterjacka (med fodrade galonbyxor) och sedan som sagt vinteroverall.

och samma med skor, nu vanliga regnstövlar eller gympaskor, sen fodrade regnstövlar eller höstkängor och sedan fodrade vinterstövlar.

Det blir en hel del med 3 barn under 3 år......

Svar på tråden Köper ni både overall och fodrat galonställ till era barn?