• Dieselmom

2-månader och redan tänder på G! TIPS?

Hej!

Min 2-månaders son har no tänder på G! Han tuggar på sina händer så fort han kommer åt, dregglar och har blivit lite gnällig (är världens gladaste annars!). 

Nu undrar jag om NI har några tips på hur man kan "hjälpa" honom?
    Har lagt en tuggleksak i kylen för att kyla ner den och så håller jag den mot tandköttet så gnuggar han själv och ser hur nöjd ut som helst Glad 

Hur gör ni andra? Eller har gjort? 

• Svar på tråden 2-månader och redan tänder på G! TIPS?
  • 4mychildren

Har faktiskt inte gjort något speciellt. Han har fått tugga bäst han vill på sina leksaker och sånt. Sen kommer tanden liksom ut alldeles självt. Min son fick också tänder tidigt men på honom har dom knappt märkts.
    Visst lite gnällig kanske men annars helt som vanligt. Första tanden var han ju lite mer gnällig men de andra sju tänderna har han inte ens märkt tror jag =)

• Dieselmom

Min hade oxå fått tugga på sina leksaker...men han kan inte hålla idem själv än...

• puzzlet
    Dieselmom skrev 2010-09-10 15:03:54 följande:
    Hej!

Min 2-månaders son har no tänder på G! Han tuggar på sina händer så fort han kommer åt, dregglar och har blivit lite gnällig (är världens gladaste annars!). 

Nu undrar jag om NI har några tips på hur man kan "hjälpa" honom?
    Har lagt en tuggleksak i kylen för att kyla ner den och så håller jag den mot tandköttet så gnuggar han själv och ser hur nöjd ut som helst Glad 

Hur gör ni andra? Eller har gjort? 
    MIn dotter har dreglat, tuggat och grejat i 3,5 månad snart, och hon har fortfarande inte fått några tänder, Jag har trott att det vart på G i flera månader..Glad Hon är snart 6 månader!
  • Dieselmom
    puzzlet skrev 2010-09-10 15:22:06 följande:
    MIn dotter har dreglat, tuggat och grejat i 3,5 månad snart, och hon har fortfarande inte fått några tänder, Jag har trott att det vart på G i flera månader..Glad Hon är snart 6 månader!
    Åh nej! Kan det hålla på SÅÅÅ länge?! Obestämd
  • tarrrap

Runt två-tre månader börjar dom ofta dregla mer eftersom munnen börjar förbereda sig för mat genom att producera salviv. Behöver inte vara tänder. Vi hade en dregelperiod, som gick över då, nu är hon snart sju månader och inga tänder har kommit.
    Händerna åker in i munnen mest för att det är kul att man upptäkt att man har händer

• puzzlet
    Dieselmom skrev 2010-09-10 15:31:49 följande:
    Det börjar bli pinsamt på BVC, varje gång frågar dom om det är tänder på g, jajamän säger jag! Men inte f'n kommer det nån tandObestämd Annars så kolla in denna länk (länkar jämt ditSkrattande)

www.barnsidan.se/cldoc/67.htm
  • Scarlet
    tarrrap skrev 2010-09-10 15:36:47 följande:
    Runt två-tre månader börjar dom ofta dregla mer eftersom munnen börjar förbereda sig för mat genom att producera salviv. Behöver inte vara tänder. Vi hade en dregelperiod, som gick över då, nu är hon snart sju månader och inga tänder har kommit.
    Händerna åker in i munnen mest för att det är kul att man upptäkt att man har händer
    Precis sa var det for oss ocksa. Trodde att sonen borjade pa tander i den alders eftersom han tuggade som en besatt och dreglade jattemycket. Men de kom inte forran han var 11 manader... Alltsa typ 9 manader av "tandsprickning".Enligt bvc ar det jattevanligt att man tror att ens barn borjar fa tander jattetidigt, fast det egentligen ar den orala fasen som borjar.
  • 4mychildren
    Dieselmom skrev 2010-09-10 15:31:49 följande:
    Ja visst. Jag har en brors dotter och hon har dreglat och tuggat sen hon var två månader men hon har inga tänder än, är åtta månader idag =)
Svar på tråden 2-månader och redan tänder på G! TIPS?