• Ziitoo

Nappar som är till för ersättning

Köpte idag esskas napp L(litet hål) till kommande lillasyster och när jag sen kokat dom och sköljt av dom så testade jag hur snabbt det droppar/rinner ut vatten ur hålet och tyckte det droppa fort. När dottern var liten vet jag att jag köpte 0.30 och 0.38 på apoteket i nappstorlek men dessa finns ju inte kvar. Ska L räcka tror ni eller behövs mindre? och i så fall, vart får jag tag på detta?

♥ Isabell 090304 ♥
  • Svar på tråden Nappar som är till för ersättning
  • puzzlet

Jag tycker MAM flaskorna är bäst. Esskas flaskor innehåller BPA (förutom några nya som dom har börjat med) BPA kommer att förbjudas nästa år, tror jag. Annars så finns det di- nappar i olika storlekar i vanliga mataffärer!

• Ziitoo
    puzzlet skrev 2010-09-10 15:26:15 följande:
    Jag tycker MAM flaskorna är bäst. Esskas flaskor innehåller BPA (förutom några nya som dom har börjat med) BPA kommer att förbjudas nästa år, tror jag. Annars så finns det di- nappar i olika storlekar i vanliga mataffärer!
    Har kört på Esskas + apotekets AP-flaskor från födseln med dottern och tänkte använda samma till Lillasyster, har kokat upp dom idag.

MAM flaskorna är säkert bra på sitt vis å men onödigt och köpa när man har.

Är en di-napp jag köpt, i storlek L(som jag skrev ovan) och det var kring den jag undrade.
    ♥ Isabell 090304 ♥
  • Amy1983

Jag har använt esskas napp strl L sen dottern var ca 2 veckor och det var inga problem, så det ska nog gå bra.

Välkommen Hannah, Kl 18.08, 2010-06-23
  • yes79

Vi använder Medelas flaskor med SMALL på nappen BPA-fria de med. Vår dotter klarade inte av MAMs flaskor då det rann alldeles för fort ur deras minsta napp och hon satte i halsen och fick in en massa luft trots att flaskan skulle motverka detta, men många tycker ju dessa är jättebra så de passade väl just inte för min dotter. Vi har dock bara testat dessa två typer av flaskor!

• Ziitoo
    Amy1983 skrev 2010-09-10 15:31:57 följande:
    Jag har använt esskas napp strl L sen dottern var ca 2 veckor och det var inga problem, så det ska nog gå bra.
    Då hoppas jag på det å =) Tyckte bara det droppa fort, men ersättning är väl lite "tjockare" än vatten antar jag.
    ♥ Isabell 090304 ♥
  • Amy1983
    Ziitoo skrev 2010-09-10 15:34:35 följande:
    Då hoppas jag på det å =) Tyckte bara det droppa fort, men ersättning är väl lite "tjockare" än vatten antar jag.
    Jo, lite tjockare blir det ju eftersom det är pulver också. Det är ingen fara. det klara sig. När de ammar kommer mjölken inte bara som en stråle utan flera. Och den kommer just som en stråle, inget droppande där inte, så det kommer egentligen mindre åt gången med napparna
  • Ziitoo
    Amy1983 skrev 2010-09-10 21:22:39 följande:
    Jo, lite tjockare blir det ju eftersom det är pulver också. Det är ingen fara. det klara sig. När de ammar kommer mjölken inte bara som en stråle utan flera. Och den kommer just som en stråle, inget droppande där inte, så det kommer egentligen mindre åt gången med napparna
    Okej =) Slipper man oroa sig! Kände inte sån här oro inför när dottern gick på flaska, men nu... PUH! =| Är det så med andra barnet kanske, man oroar sig mer...
    ♥ Isabell 090304 ♥
  • Amy1983
    Ziitoo skrev 2010-09-10 21:26:18 följande:
    Okej =) Slipper man oroa sig! Kände inte sån här oro inför när dottern gick på flaska, men nu... PUH! =| Är det så med andra barnet kanske, man oroar sig mer...
    Man hinner kanske tänka lite mer på hur/vad man gjorde med första barnet och fundera mer över rätt och fel. Med första "bara gör" man... Kanske...
  • Ziitoo
    Amy1983 skrev 2010-09-11 02:17:48 följande:
    Man hinner kanske tänka lite mer på hur/vad man gjorde med första barnet och fundera mer över rätt och fel. Med första "bara gör" man... Kanske...
    Måste vara så för kan inte minnas att jag var såhär precis innan dottern skulle födas, men nu... UUUF =| Hehe ;)
    ♥ Isabell 090304 ♥
Svar på tråden Nappar som är till för ersättning