Hur tänkte ni med andranamn
Hur har ni tänkt med andranamn??
Har ni ett eller flera?
Tar ni favoritnamn eller släktnamn? och hur tänker ni om ni valde släktnamn?
Hur har ni tänkt med andranamn??
Har ni ett eller flera?
Tar ni favoritnamn eller släktnamn? och hur tänker ni om ni valde släktnamn?
alla dotterns tre namn är släkt- eller favoritnamn.
Tog släktnamn som vi tyckte var fina.
Jag valde ett favoritnamn: Angelo
Min dotter fick välja ett namn: Leo
Sen valde jag min lillebrors namn (som en hyllning efter att han hastigt blev väldigt sjuk): Andreas
Våra barn har fyra förnamn var. Tilltalsnamnen har i efterhand visat sig vara släktnamn, även om vi inte visste det när vi valde dem. Övriga förnamn är släktnamn, namn efter pappa, morfar och farfar.
Alma heter Kristina efter min farmor o mig
Hedda heter Sabina efter sin farmor som hon aldrig har träffat
I somras fick jag veta att Alma Kristina hette min riktiga morfars mamma.
Lite kul tyckte jag.
Vi har inga. Tycker det var onödigt.
Min dotter heter Margareta i andranamn.. jag heter det i andranamn, sen har det funnits med sen min mormors mormor först fick namnet.
Vi kommer ha 3 namn alla favoritnamn på vårt kommande barn. Förstanamnet blir lite mer sansat och av det vanligare slaget och troligtvis låter vi fantasin flöda fritt med de andra två namnen.
Har en kusin som heter Twilight i andranamn, kanske inte exakt vad jag skulle valt men varför inte liksom.
Vår John heter Harry i andranamn, det är en hyllning till ett av mina gamla au-pairbarn, en pojke som lider av en svår sjukdom och antagligen inte kommer leva så många år till. (jag har fortfarande jättebra kontakt med dem)
Vi hade lite funderingar på fler namn, men hittade inget som vi tyckte passade in. Ingen av våra familjer har något pojk-namn som går i släkten.
I min släkt heter nästan alla kvinnor Margareta i andranamn, om vi får en flicka tänker jag behålla det.
Vi tog släktnamn som andranamn. Ett som min lillebror och sambons systerson delar, och så min sambos namn. Tycker det är fint att ha namn med tankar på familjen