• kameleont

Hur tänkte ni med andranamn

Hur har ni tänkt med andranamn??

Har ni ett eller flera?
    Tar ni favoritnamn eller släktnamn? och hur tänker ni om ni valde släktnamn?

• Svar på tråden Hur tänkte ni med andranamn
  • Lena

alla dotterns tre namn är släkt- eller favoritnamn.

• Isprinsessan och grodprinsen

Jag valde ett favoritnamn: Angelo
    Min dotter fick välja ett namn: Leo
    Sen valde jag min lillebrors namn (som en hyllning efter att han hastigt blev väldigt sjuk): Andreas

• Kazeer

Våra barn har fyra förnamn var. Tilltalsnamnen har i efterhand visat sig vara släktnamn, även om vi inte visste det när vi valde dem. Övriga förnamn är släktnamn, namn efter pappa, morfar och farfar.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • La Lola

Alma heter Kristina efter min farmor o mig
    Hedda heter Sabina efter sin farmor som hon aldrig har träffat

I somras fick jag veta att Alma Kristina hette min riktiga morfars mamma.
    Lite kul tyckte jag.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • MissLillan

Vi har inga. Tycker det var onödigt.

• Linda55

Min dotter heter Margareta i andranamn.. jag heter det i andranamn, sen har det funnits med sen min mormors mormor först fick namnet. 

• Tigra79

Vi kommer ha 3 namn alla favoritnamn på vårt kommande barn. Förstanamnet blir lite mer sansat och av det vanligare slaget och troligtvis låter vi fantasin flöda fritt med de andra två namnen.

Har en kusin som heter Twilight i andranamn, kanske inte exakt vad jag skulle valt men varför inte liksom.

• Mymlan80

Vår John heter Harry i andranamn, det är en hyllning till ett av mina gamla au-pairbarn, en pojke som lider av en svår sjukdom och antagligen inte kommer leva så många år till. (jag har fortfarande jättebra kontakt med dem)
    Vi hade lite funderingar på fler namn, men hittade inget som vi tyckte passade in. Ingen av våra familjer har något pojk-namn som går i släkten.

I min släkt heter nästan alla kvinnor Margareta i andranamn, om vi får en flicka tänker jag behålla det.

Välkommen Liten 091203
Svar på tråden Hur tänkte ni med andranamn