• Anonym (Nykär)

Tillsammans med chilenare.

Ja hur ska man fråga för att inte det här ska låta konstigt då? Är sedan två månader tillsammans med en kille från chile. Han är ca 15 år äldre än mig. Hur tänker dem egentligen? Tycker han har lite konstiga åsikter och sånt och han säger att chilenare är lite speciella. Har aldrig varit tillsammans med en kille från ett annat land förut så jag vet inte. Jag känner inte riktigt igen honom längre känns inte som den kille jag blev kär i för två månader sen. Då var det mkt komplimanger och allt så puttinuttigt hela tiden. Fast det är klart han kanske börjar ta mig för givet redan...ja undrar vad man ville med det här inlägget egentligen....Någon som är tillsammans med en chilenare och har nå bra råd`?

• Svar på tråden Tillsammans med chilenare.
  • romantisk tjej

hej  ser det var länge sen du skrev inlägget        jag har varit tillsammans med en chilenare o det var så fint i början som du säger men mitt slutade men 3 gånger i rättsalen vi hade känt varandra länge o han var nio år äldre än mig o det höll i 8 månader mina vänner försvann ja skulle bara finnas för honom o passa upp på han så ja hoppas din e bättre om ni ännu e tillsammans    skriv gärna svar om du vill kram till dig

• Anonym

Hej.
    Är själv chilenare och har dejtat chilenare tidigare. Jag är däremot uppväxt i sverige.
     Vet inte om man kan generalisera så riktigt, alla är nog inte likadana. Det kan ju vara åldersskillnaden och den specifika individen också. Men känn dig fri att fråga vad som helst så ska jag försöka svara. Måste dock erkänna att jag inte längre dejtar chilenare, slutade faktiskt upp med min underbara fästman som är helsvensk.

Men har du fått negativa vibbar så tidigt i förhållandet så borde du följa magkänslan. Bara att du skrev det här inlägget tyder på att det är dags att dra sig ur.Hoppas du gjorde det.
    Kraaam

• romantisk tjej

till  anonym nykär    hoppas att du tog dig ur förhållandet eller att ni fått det bra kramar till dig   till anonym alla chilenska killar e inte lika har många bra vänner o släkt som e chilenare o både män o kvinnor kan vara dumma men det gäller ju alla människor  vi många kulturer i min släkt                                       

• Anonym

Min pojkvän är chilenare och han är helt underbar Så alla chilenare är nog inte lika, som tur är.. Hur har det gått för dig?

• Anonym
    romantisk tjej skrev 2011-02-23 09:55:52 följande:
    till  anonym nykär    hoppas att du tog dig ur förhållandet eller att ni fått det bra kramar till dig   till anonym alla chilenska killar e inte lika har många bra vänner o släkt som e chilenare o både män o kvinnor kan vara dumma men det gäller ju alla människor  vi många kulturer i min släkt                                       
    Jag håller med dig.
    Vi är all födda i chile i min familj men växte som sagt upp i sverige. Dock i en väldigt chilensk miljö,vänner och omgivningen har haft alla möjliga nationaliteter.
    Dock känner jag till och tyckte också lite så om chilenska killar. Att de var lite players osv. Stämmer på vissa men absolut inte på alla. Hahaha players finns det ju i alla nationaliteter.

Kul att du också ha mkt kulturer i din släkt,vad tycker du själv?
  • romantisk tjej

ja visst finns det players i alla nationaliteter men som sagt vi e mångkulturela i min släkt o ja tycker det e jättebra man lär sig så mycket av andra kulturer  o alla e ju inte lika som sagt

• Anonym (Sandra)

Jag är tillsammans med en chilenare. Jag vet inte om han är representativ eller inte. Men han är snål och oekonomisk, det är för övrigt hela hans familj. Men jag tror också att det finns generösa och ekonomiska chilenare.

Hans familj har en del åsikter som jag tycker att knäppa. Men dom får ju tycka vad dom vill, även om jag tycker det är helt fel åsikter.

Jag har problem med att min kille är lite för svartsjuk och gnällig. Han bråkar om småsaker, tycker jag. Dock vet jag inte om det är typiskt chilenskt.

Min killes familj förstår inte att jag vill ha egentid med, t ex träffa min familj eller vänner. Dom tycker att jag alltid bara ska umgås med min pojkvän. Det tycker jag känns jobbigt. Det var samma problem med min killes syster och hennes svenska pojkvän med och då lade sig föräldrarna i allt. Det blev inte så lyckat.

Jag skulle behöva lite råd. Hur hanterar man det?

• Jenna Dark

(Sandra) din pojkvän och hans familj representerar inte nån typisk chilensk familj eller kultur.de representerar ren idioti. Såna hittar du även på Stureplan om du har otur, de finns idioter överallt i världen!

Tyvärr så kom det en hel del skitfolk hit från Chile efter att pinochet valde att öppna alla fängelser,och släppa alla idioter ochmånga från slumen fria efter 1985 ( många kom till Sverige direkt då eftersom de fick asyl på en gång) därmed inte sagt att alla inandrare från Chile som kom med den vågen är dumma i huvudet, men det tål att tänkas på!

/ halvchilenska

• Furstinna

Min kk är latino och han avskyr chilenare av nån anledning, vet inte varför. Han stör sig jättemycket på deras uttal men måste vara mer än så

• Jenna Dark

Saraizabella: vad fan var det för råd att ge? Vem bryr sig om din kks åsikter?
    Ännu en loser från USAs baksida.....

Svar på tråden Tillsammans med chilenare.