• Anonym (Kaffedraken)

    Finns det dunderkur för slöa simmare ?

    Undrar om någon har erfarenhet av att förbättra slöa simmare. Har gjort tre ICSI och vill gärna veta om det går att påverka.

  • Svar på tråden Finns det dunderkur för slöa simmare ?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Du kan göra ganska mycket med kosten, Zita West har tex speciellt framtagna vitaminer för män när det gäller fertilitet. Zink spelar en stor roll.


    Stitch längtar efter Lilo
  • Anonym (Kaffedraken)

    Min man fick svar på spermaprov våren/sommaren  2009 (vi hade försökt få till ett syskon under ca 3 och ett halvt år då)... 0% ideala spermier, fel utseende, få och slöa var svaret vilket inte var så bra...
    Jag ville bara inte ge upp utan sökte info om hur det kanske skulle kunna gå att göra något. Fann info om en androlog i Oslo som enligt ryktet kallas dr sperm ;)
    www.andrologisksenter.no/

    Sagt och gjort min man gick dit och genomgick tester och undersökningar... Han fick veta att han hade en en infektion i prostatan och att det hade proppat igen sädesledarna...
    Nu var det mediciner på schemat och det blev en lång kur med pergotime och antibiotika och nytt spermieprov efter 4 månader...

    Efter 4 månader togs nytt prov och resultatet var förbättrat men fortfarande infektion så ny lång kur med antibiotika o nytt prov efter ca 4 månader.

    Denna gång ingen infektion och mycket bättre resultat på spermieprov, vi gjorde en IVF som tyvärr inte lyckades.

    Nu är vi i Maj 2010 och min man får rådet att genomföra en ny dunderkur med  pergotime och antibiotika eftersom han har haft så bra resultat av behandlingen...
    Nytt spermie prov skulle gjorts nu i september men det behövdes inte...

    Jag är gravid Efter 4 och ett halvt år så tog det sig på naturlig väg...

  • Anonym (Kaffedraken)

    Loppan: Ohhhhhhhhhh Grattis ! ! Vilken fantastisk historia ! ! Kul att man aldrig behöver sluta förvånas. Är ruvare nu men lyckas det inte den här gången, så ska jag höra mig för om inte min man kan få en dunderkur av något......fniss

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack Jo det känns helt underbart

    Stooort lycka till som ruvare!!!

  • Anonym (Kaffedraken)
    callimero skrev 2010-09-20 21:54:27 följande:
    puffar lite
    Jag oxå...
  • Anonym (Kaffedraken)

    Puffar....

    Vi har nu iallafall tre misslyckade isci försök bakom oss. Mannen äter sina vitaminer nu. Ska påbörja ett nytt icsi försök under hösten. Känns tungt men det återstår att se om vitaminerna gör sitt.....svårt att tro det ! !

    Har någon bra dunderkurer dela gärna med er.........

  • Anonym (Kaffedraken)

    Har någon fått några som helst tips eller mer utförliga utredningar av era mäns simmare överhuvudtaget?

    Hos oss suckar de bara uppgivet och säger att man inte vet varför det ser så dåligt ut. Ytterst få och slöa spermier, de får verkligen leta vid våra ivf/ICSI. Inget att göra är svaret. Så oerhört tungt när man inte ens kan försöka på hemmaplan.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Loppan77 skrev 2010-09-11 08:04:38 följande:
    Min man fick svar på spermaprov våren/sommaren  2009 (vi hade försökt få till ett syskon under ca 3 och ett halvt år då)... 0% ideala spermier, fel utseende, få och slöa var svaret vilket inte var så bra...
    Jag ville bara inte ge upp utan sökte info om hur det kanske skulle kunna gå att göra något. Fann info om en androlog i Oslo som enligt ryktet kallas dr sperm ;)
    www.andrologisksenter.no/

    Sagt och gjort min man gick dit och genomgick tester och undersökningar... Han fick veta att han hade en en infektion i prostatan och att det hade proppat igen sädesledarna...
    Nu var det mediciner på schemat och det blev en lång kur med pergotime och antibiotika och nytt spermieprov efter 4 månader...

    Efter 4 månader togs nytt prov och resultatet var förbättrat men fortfarande infektion så ny lång kur med antibiotika o nytt prov efter ca 4 månader.

    Denna gång ingen infektion och mycket bättre resultat på spermieprov, vi gjorde en IVF som tyvärr inte lyckades.

    Nu är vi i Maj 2010 och min man får rådet att genomföra en ny dunderkur med  pergotime och antibiotika eftersom han har haft så bra resultat av behandlingen...
    Nytt spermie prov skulle gjorts nu i september men det behövdes inte...

    Jag är gravid Efter 4 och ett halvt år så tog det sig på naturlig väg...
    Grattis! Fick mannen äta pergotime?

    Stina10 Jag har också hört att zink är bra, min man åt det ett tag och vi lyckades men vet ju inte om det berodde på det. Lycka till!!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Min äter zink för fullt men inte hjälper det tyvärr

Svar på tråden Finns det dunderkur för slöa simmare ?