• helloall

    Ni kvinnor med stora bröst

    Vi säger att stora bröst börjar vid D-kupa och uppåt.

    Vad finns det för fördelar och nackdelar med så stora juver?

    låt höra!

    att man alltid får gå först i kön på krogen kanske?

  • Svar på tråden Ni kvinnor med stora bröst
  • Anonym (DD)

    Negativa = Ont i axlar och nacke, svårt att hitta tröjor och klänningar som sitter bra, är i vägen när jag vill sova på mage.
    Positiva = ???, sambon gillar dem...

  • redneck girl

    de är mina och ger mig en sjujävla njutning.det enda negativa är att de kan vara svårt att hitta tröjor som räcker till över tuttarna.

  • Anonym

    Nackdel är väl att man inte kan gå utan bh (om man inte har silikon)
    Det är inte så skönt att springa med stora pattar då det är tugnt och gör ont!

    Posetiva med stora bröst är att det är fint och man kan "lura" till sig en del som du tex skrev gå före i kön :)

  • helloall

    har ni bra känsel? har aldrig upplevt ett par stora tuttar, så hur ska man smeka bjässarna?

  • Anonym (F)

    Negativt: Nästan alltid i vägen, nästintill omöjligt att hitta figurnära skjortor, folk glor på dom jämt, oavsett om du har urringat eller inte, lycka till att hitta en bh under 500 kronor, problem med rygg och axlar, blir bara fulare med åren, osv...

    Positivt: Samon gillar dom, vissa kläder sitter snyggare,

  • Anonym (E-75)

    Man får oönskad uppmärksamhet, jag tycker att det känns ganska konstigt när nån har "ögonkontakt" med mina bröst när man pratar med mig.
    Folk tror att man kan skämta hur som helst om ens bröst, "du behöver ju inte kunna simma, du kan ju flyta på tuttarna", hahaha,,,, jätte kul!

    Men jag tycker om att ha former och jag tror att min man gillar det också ;)

  • Illusion
    Anonym skrev 2010-09-10 21:27:29 följande:
    Nackdel är väl att man inte kan gå utan bh (om man inte har silikon)
    Det är inte så skönt att springa med stora pattar då det är tugnt och gör ont!

    Posetiva med stora bröst är att det är fint och man kan "lura" till sig en del som du tex skrev gå före i kön :)
    Det är inte så skönt att gå utan BH med stora storlekar trots sillisar. 70-75E här. Självvalt. Fördelar är väl att eftersom jag valt det själv så känner jag mig nöjd med stora bröst, men jag kanske tog i lite för mycket när jag valde storlek. Stora är bra, fast det finns ju gränser. Nu är de inte groteska, bara något oproportionerliga när jag väger mindre. Tycker de får mig att se fet ut på bild då, fastän jag inte är det.

    Nackdelar är väl en del av ovanstående, samt att man ibland blir behandlad som en saftig köttbit. Kan iofs vara trevligt ibland, men bara om man själv vill. 
  • Shorona

    Nackdelar: ont i rygg och nacke, svårt att hitta bh i rätt storlek, dyrt med bh, svårt att hitta kläder som passar, fult, svårt att sova skönt, dom är allmänt ivägen.

    Fördelar: har inte hittat några än.

  • Teskedsmamman

    Förutom ovan nämnda nackdelar så kan jag tillägga att det är ett helvete att löpträna t ex, superduperbh för närmare tusenlappen är ett krav!

    Nu gillar jag ju djupa urringningar osv, på rätt plats sas... jobbet och möte med chefen är väl inte ett ställe jag väljer det på, men jag har sällan problem med att folk har blicken för långt ner när de pratar med mig...

    Positiva; det är väl uppmärksamheten då.... man kan ju välja när man vill ha den eller inte...

    Däremot så ser mina bröst ut idag vid 40 års ålder som de gjorde när jag var 25 *ärligt* trots att jag håller på att amma 4:e barnet... eller ja, nu under amningen är de ju i klass med sillisar men behåller formen sjysst efteråt sedan


    4 killar!! - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Missjuly1982

    Positivt: Jag mår bra, jag känner mig kvinnlig, jag trivs med mig själv. Ska tilläggas att jag alltid har haft stora bröst, men efter 2 amningar "sprutat" in 50 cl macrolane i vardera bröst för att få ett litet lyft.
    Och sen upplever Jag det (rent personligt) som att jag fick ngt tillbaka.. Har täta barn och gick upp 30 kg med båda....
    Negativt: Väldigt dyra BH-ar. jag ligger gärna på sidan, men jag kan inte somna "sked" för brösten åker ner i madrassen och det är inte skönt, var likadant innan barnen.
    Negativt är också att alla tröjor åker upp, om man inte vill visa magen så behöver man tänka till ordentligt innan man köper en tröja ... Skjortor blir för thigta, man ser lätt "porrig" ut... Inte jag då, jag gömmer mig =) Haha!

    Överlag så är det klart att stora bröst är för Mig en del av mig, jag älskar mina bröst. Min karl gillar små tuttar, men han störs inte av dom.
    Men självklart är det MYCKET lättare med mindre bröst... Det skulle vara kul att kunna kramas ordentligt, somna sked, köpa BH på HM (inte behöva lika mkt stöd), det vore underbart att kunna ligga på mage utan att behöva rätta till, att kunna köpa ett linne i Medium.. inte behöva ta en XL bara för boobisarna..
    Sexuellt så kan dom självklart vara i vägen, men det är inget som stör.... Men jag mår riktigt bra när jag ser mig i spegeln =). Tror säkert att många andra skulle tänka tanken på fläsktuttar =)

Svar på tråden Ni kvinnor med stora bröst