• sarsparis

Att köpa smycken av märket Pandora på Tradera, äkta eller inte?

Är ute efter en pandora armlänk, när jag kolla på tradera ser jag att det finns en hel del, många gånger med berlocker på, och priset är lågt. ofta det några säljare som säljer mängder av dessa. Nu sitter jag såklart och funderar på om detta verkligen är äkta vara eller kopia. Är det någon som har erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Att köpa smycken av märket Pandora på Tradera, äkta eller inte?
  • Ladycocos

Jag skulle gissa att ca 90 % är kopior.... Men det finns en del äkta, flera av de säljarna skriver att de har kvitto att skicka med...

• Shea 1

Ofta är det nog kopior, jag har t.ex. sett guldberlocker som gått för jättehöga summor som jag till 99 % är säker på att de är kopior. Jag har sett att kopior säljs billigt på t.ex. Ebay, så det finns säkert folk som köper upp dem och säljer dyrt i Sverige.

Ett tag (kanske fortfarande?) såldes silverberlocker överdragna med guld. I annonserna stod det att de var äkta pandora, men det stod också 925 sterlingsilver överdraget med guld, men så vitt jag vet så finns det inte pandoraberlocker med överdraget guld, antingen är det 925 sterlingsilver med detaljer av 14k guld eller så är det helt i 14 k guld (eller bara silver, såklart) Rätta mig gärna om jag har fel!

Kopiorna är väldigt lika originalberlockerna, jag har sett guldhjärtat, drottningbiet och äpplet med masken som kopior. Jag skulle inte våga köpa guldberlocker på Tradera, kanske silver...

• TamaraPress

Kopior så klart! Ingen med nya varor är på Tradera för att bedriva välgörenhet!

Svar på tråden Att köpa smycken av märket Pandora på Tradera, äkta eller inte?