• Tessy

HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!! Är det farligt att ge barn på 15 månader mat med kokosmjölk i?

Snälla, jag vill veta om det är farligt med kokosmjölk i maten

• Svar på tråden HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!! Är det farligt att ge barn på 15 månader mat med kokosmjölk i?
  • jojjo113

Det har jag aldrig hört att det ska vara...

• vårsol

Varför skulle det vara farligt? Jag ger det till min niomånaders.

• Ananak

är det inte bättre att kolla med sjukvårdsupplysningen?? dom är liiiite mer kunniga än personerna på FL...

• Titti och mini

Varrför skulle det vara farligt??? Alla ungar i Indien skulle vara illa ute isf Ta det lugnt TS, gillade barnet det?

• jojjo113

Ananak --- Kokosmjölk är ingen medicin

Det ÄR inget farligt med kokosmjölk...

• Ananak

nej jag vet det inte är medicin men dom är kunniga ändå

och jag har ingen aning om det är farligt eller inte.. kan inte tänka mig det... tror inte mkt är farligt för de små egentligen... hur gjorde dom förr?

• Tessy

Hej alla! Nej, jag tänkte att jag skulle kolla lite med er här på FL innan jag gav henne det. Man vet ju inte om hon skulle kunna vara nötallergiker... Men hon gillade det så där. Hade gjort en thai-gryta med bl a kyckling, nudlar & kokosmjölk.

• TweetyUllis

Jag har hört att nötallergiker kan äta kokos och kokosmjölk, så det borde inte vara någon fara. (Vi har nötallergiker bland eleverna, så alla nötter är bannlysta, men kokos står inte med på listan)

Svar på tråden HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!! Är det farligt att ge barn på 15 månader mat med kokosmjölk i?