• CreaDiem

Förstora en vigselring ?

Efter en graviditet och fingrar som blivit korvigare så har jag några frågor Drömmer

Går det bra att förstora en vigselring med diamanter?
    Har hört att det inte går utan att ringen blir mer eller mindre förstörd?

Någon som gjort det och ringen fortfarande är lika fin?
    Är det dyrare att förstora en ring med diamanter än vad det kostar för en slät guldring?

Blev många frågor men är tacksam för svar :)

• Svar på tråden Förstora en vigselring ?
  • redneck girl

både jag och min gubbe fixade våra för nått år sen.dock har jag inga diamanter i min.gick på några hundra då kommer jag i håg.de behöver väl inte göra den större just vid diamanterna?på undersidan måtte det väl gå bra.men du kanske har runt hela ringen....gå in och fråga hos en guldsmed.

• Bluemint

Det brukar gå bra att öka en ring med stenar i upp till en storlek utan problem (lite beroende på hur många och hur stora diamanterna är). Det kostar mer än att öka en slät ring eftersom man ofta måste sätta i en bit guld. Om man bara sträcker ringen finns det en risk att stenarnas fästen skadas. En duktig guldsmed ökar ringen utan att det syns. Priserna varierar säkert, men hos oss tar vi runt 1200 kr om jag inte minns fel (jobbar på en av de större kedjorna i Sverige). 

Lycka tlll

• CreaDiem
    Bluemint skrev 2010-09-11 09:30:33 följande:

Det brukar gå bra att öka en ring med stenar i upp till en storlek utan problem (lite beroende på hur många och hur stora diamanterna är). Det kostar mer än att öka en slät ring eftersom man ofta måste sätta i en bit guld. Om man bara sträcker ringen finns det en risk att stenarnas fästen skadas. En duktig guldsmed ökar ringen utan att det syns. Priserna varierar säkert, men hos oss tar vi runt 1200 kr om jag inte minns fel (jobbar på en av de större kedjorna i Sverige). 

Lycka tlll

Ok, tack så mycket för ditt svar.
    Verkar ju inte vara så jätte farligt dyrt att förstora då, det är så tråkigt att inte kunna använda ringen..
    Får bli att åka till en guldsmed nästa vecka tror jag :)
  • Bluemint
    CreaDiem skrev 2010-09-11 12:27:34 följande:
    Ok, tack så mycket för ditt svar.
    Verkar ju inte vara så jätte farligt dyrt att förstora då, det är så tråkigt att inte kunna använda ringen..
    Får bli att åka till en guldsmed nästa vecka tror jag :)
    Varsågod Det är en del pengar, men samtidigt är det ju din vigselring det gäller.
Svar på tråden Förstora en vigselring ?