efter 5 år - är hon asexuell?
Vi har varit gifta i över 5 år. Det senaste året har vi bråkat mycket om småsaker egentligen utan anledning. Vi tror att det beror på vårt sexliv.
Min fru har aldrig känt sexuell tillfredsställelse. Hon känner i bästa fall ingenting när vi har sex, men inte sällan gör det lite ont. Efteråt känns det "konstigt" i henne.
För henne är det självfallet hemskt att inte veta hur det är för alla andra, vår kultur är ju trots allt så präglad av sex (musik, filmer...). Själv blir jag tillfredsställd, fysiskt. Men för mig är det istället hemskt att inte kunna tillfredsställa henne, och det är mycket jobbigt att aldrig känna sig sexuellt åtrådd. Det har ju också effekten att vi inte har sex så ofta, och jag känner mig ofta avvisad när hon inte har något intresse alls.
I början hoppades vi på att det skulle bli bättre, att vi skulle hitta ett sätt... men nu börjar vi förlora hoppet. Vi har aldrig haft andra sexpartners så vi vet ju inte om det beror på mig eller henne. Det börjar som sagt göra vår relation svår. Vi har 1 barn, två innan året är slut.