• Tingeling83

Går man upp i vikt när man har mens ?

Bara nyfiken !!

På mig stämmer det inte , vägt mig under mens period & när jag inte haft mens  , jag går inter upp i vikt under min mensvecka/dagar .

Men vissa säger att de går upp när de har mens , gör du de med eller inte ?

Tänkte ha med lite i ett arbete i skolan om kvinnokroppen så kul veta lite
    ♥ ? * ¨ `* ? ? * ¨ `* ? ♥www.mammanemma.blogg.se♥ ? * ¨ `* ? ? * ¨ `* ? ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Går man upp i vikt när man har mens ?
  • Furie

Det borde man väl inte göra..  jag blir mer svullen runt magen (logiskt) men jag tvivlar på att det påverkar vikten, har aldrig vägt mig för att kontrollera
    En bekant påstår att hon "samlar på sig vätska" när hon har mens och därför bör väga mer, men nja jag vet inte.  

• Tingeling83

Jag ska börja läsa i min medicinbok & ska intervjua gynekologor & läsa på nätet & andra böcker.

Kul se era svar redan nu :)

Nej jag ska ner i vikt nu men ja väger mig vare sig jag ar mens eller inte , spela ingen roll !!

Okej tack för ditt svar Furie

• Tingeling83
    Ur min medicin bok

En del kvinnor ökar i vikt innan mens. Det beror på att kroppen samlar på sig vätska innan mens. När mensen kommit igång kissar man ut vätskan och får tillbaka sin normalvikt. En del kvinnor får större aptit och sockersug innan mens och ökar därför i vikt. Detta kan man förebygga genom att se till att äta regelbundna måltider och kost som inte innehåller en massa socker.

• Tecken

Jag går alltid upp ca 2kg precis innan jag ska ha mens, sedan går jag ned allt igen till efter mensen.

• Lajkie

Japp. Jag går upp 2-3 kg innan och första dagarna av mensen. Sväller kring handleder, vrister, mage.
    Får oxå grym foglossning, off topic, men får det oxå under och efter mens.

Mamma till världens bästa trio! ♥ Sandra 061124 ♥ Nelly 081009 ♥ William 100330 ♥
  • RosaNapp

Ja, jag samlar vätska när jag ska ha mens. Brukar vara runt 2kg. Men det försvinner ju snabbt.

• Mamma och Mor

Jag går upp 1-2 kilo strax innan mens, men den vikten (vätskan) försvinner när mensen väl kommit igång :)

~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • Matillin

Jepp, jag väger mig ofta och har gjort i flera år.
    Jag går alltid upp 1-2 kg innan mens, som jag sedan går ner.

• Tant Green

Inte jag, men jag går upp 1-2 dagarna runt ägglossningen.

• Julia2006Mollie2011

jag går alltid upp 1-2kg inför mens sen när det är över är jag tillbaks på ursprungsvikten

Svar på tråden Går man upp i vikt när man har mens ?