pofsan skrev 2010-09-11 11:50:20 följande:
Min son är 103cm och jag har samma problem som dig. Vi har skalbyxan i 98/104 och den är fortfarande lite lång i benen, så köpte jag precis en jacka (Nanooks skidjacka) i 98/104 och den är stor, kunde definitivt inte haft större. De nya overallerna har enkelstorlekar så jag tror jag köper 110 (så den passar nästa säsong oxå) i värsta fall får han väl använda skalbyxorna och skidjackan den här vintern
Hittade en stl guide, vet inte om den kan vara till nån nytta:
stl.104 innebenslängd: 43 underarmssöm: 35
stl. 110 47 och 38
Om du ska ha overall när/om det blir riktigt kallt så tror jag att det räcker med den där skaljackan du länkade till + en fleece.
Vad köper du för skor?
Vi hade Ecco förra året, med ullstrumpor i funkade de hela vintern, han var aldrig blöt eller svettig om fötterna så de var jättebra, tror det blir ett par i år igen men tar gärna emot tips på andra bra vinterkängor.
Ååå tack för ditt svar. Men ojdå då kommer han nog drunkna i 110/116. Kanske ska ringa och kolla med butiken så att dom kanske kan byta ut jackan då.
Vi hade ett par superbra Kamik stövlar förra året som jag hoppas hitta iår igen. Helt suveräna! Annars har även jag kollat in ett par ecco. Min son går ju på en naturförskola så han måste verkligen ha bra grejor, annars funkar det inte.