• Svar på tråden Nanook Isbjörn of Sweden, någon som kan deras storlekar???
  • pofsan

Min son är 103cm och jag har samma problem som dig. Vi har skalbyxan i 98/104 och den är fortfarande lite lång i benen, så köpte jag precis en jacka (Nanooks skidjacka) i 98/104 och den är stor, kunde definitivt inte haft större. De nya overallerna har enkelstorlekar så jag tror jag köper 110 (så den passar nästa säsong oxå) i värsta fall får han väl använda skalbyxorna och skidjackan den här vintern

Hittade en stl guide, vet inte om den kan vara till nån nytta:
    stl.104 innebenslängd: 43 underarmssöm: 35
    stl. 110 47 och 38

Om du ska ha overall när/om det blir riktigt kallt så tror jag att det räcker med den där skaljackan du länkade till + en fleece.

Vad köper du för skor?
    Vi hade Ecco förra året, med ullstrumpor i funkade de hela vintern,  han var aldrig blöt eller svettig om fötterna så de var jättebra, tror det blir ett par i år igen men tar gärna emot tips på andra bra vinterkängor.

• Videli
    pofsan skrev 2010-09-11 11:50:20 följande:

Min son är 103cm och jag har samma problem som dig. Vi har skalbyxan i 98/104 och den är fortfarande lite lång i benen, så köpte jag precis en jacka (Nanooks skidjacka) i 98/104 och den är stor, kunde definitivt inte haft större. De nya overallerna har enkelstorlekar så jag tror jag köper 110 (så den passar nästa säsong oxå) i värsta fall får han väl använda skalbyxorna och skidjackan den här vintern

Hittade en stl guide, vet inte om den kan vara till nån nytta:
    stl.104 innebenslängd: 43 underarmssöm: 35
    stl. 110 47 och 38

Om du ska ha overall när/om det blir riktigt kallt så tror jag att det räcker med den där skaljackan du länkade till + en fleece.

Vad köper du för skor?
    Vi hade Ecco förra året, med ullstrumpor i funkade de hela vintern,  han var aldrig blöt eller svettig om fötterna så de var jättebra, tror det blir ett par i år igen men tar gärna emot tips på andra bra vinterkängor.

Ååå tack för ditt svar. Men ojdå då kommer han nog drunkna i 110/116. Kanske ska ringa och kolla med butiken så att dom kanske kan byta ut jackan då.

Vi hade ett par superbra Kamik stövlar förra året som jag hoppas hitta iår igen. Helt suveräna! Annars har även jag kollat in ett par ecco. Min son går ju på en naturförskola så han måste verkligen ha bra grejor, annars funkar det inte. 
  • Videli

Fick hem kläderna idag. Jackan var något stor, men han kan helt klart behålla den. Så det blev en 110/116 i jackan och98/104 i byxor, större än så kan han inte ha. Riktigt snygg blev han i alla fall

• syltti

lite sent att svara men man ska ta den storlek som barnet är lång. tex om barnet är 98cm så köper du storlek 98. om man är lite längre tex 101 så tar du 104.  tyckte det var svårt också då pojken hade storlek 98 annars men har är väldigt kort 87cm så då köpte jag skaloverall storlek 92 och den är perfekt. storebror fick vinter overall i storlek 110, han var 108 cm och den var lite stor men hinner nog växa lite innan man behöver overallen.

• alvide

Min dotter har 98/104 i sin skaljacka från Nanook och är 102 cm lång. Den sitter bra nu men jag hade valt 110/116 vid nybeställning. För jag har köpt 110/116 som hon ska ha nästa höst. En i dermizaxEV för 850 kr (ord. pris 1695 kr). DermizaxEV är bättre material om man behöver tvätta ofta som vi. Dock är Climberjackan sååå snygg!

Svar på tråden Nanook Isbjörn of Sweden, någon som kan deras storlekar???