Jo, det är faktiskt möjligt att känna av en graviditet väldigt tidigt, från strax efter befruktningen, men i synnerhet från att ägget fäst och graviditeten är "etablerad". Beror på hur känslig man är för graviditetshormoner. Jag är tex överkänslig (vilket gör att jag har löjligt lätt för att både bli gravid och känna av graviditeten på direkten men själva graviditeten är ett helsike), min första graviditet hade haft p-stav innan, under de två år jag hade p-stav hade jag ingen ÄL alls, och således ingen mens och noll koll på när mensen kunde komma. Tog ut p-staven, jag och maken hade sex när vi kom åt att ha det typ.. 4 veckor efter uttagandet av p-stav sa jag till min man att jag tror jag är gravid för jag känner mig så konstig i magen. Köpte graviditetstest och fick ett plus direkt!
Denna graviditet samma sak. Jag har supertydlig ÄL nu efter en första graviditet och förlossning så jag visste lätt när vi skulle ha sex, så vi hade sex EN gång på en hel månad, ungefär en vecka efter sexet vid ÄL så säger jag samma sak igen till min man: Jag ÄR gravid, jag bara känner det. (Var yr, bubblig/gasig mage m.m.), så på BIM-2 tvingar jag honom att gå med mig och köpa gravtest och gör ett test så fort vi kommer hem: Plus direkt hur tydligt som helst!
Jag tror jag känner av graviditet så lätt för att min ÄL infaller bara 7 dagar innan min mens kommer, iom att en befruktning sker skickas en första omgång hormoner ut i kroppen för att fördröja mensen, när ägget fäst kommer det stora hormonpåslaget för att visa kroppen att man är gravid, och jag är som sagt överkänslig mot gravidhormoner varav min kropp reagerar direkt på dessa hormoner.
Så, kort: Ja, det går att känna av graviditet fort, men det är inte jättevanligt.