viseversa skrev 2010-09-11 10:42:32 följande:
Min unge var/är likadan. Hon är extremt nyfiken och har alltid klättrar på allt. Hon klättrade upp i sin matstol innan hon kunde gå. Och har nu som 2 åring ett extremt balanssinne.
Hon river i allt och drar ut skåp lådor blomkrukor. När hon var mindre smakade hon även på ALLT. Så man fick verkligen se till så hon inte fick i sig farliga saker. Vi har kemikalier JÄTTE högt upp då hon är som en apa och kommer in på dom mest förvånansvärda ställerna.
Hon börjar lugna sin först nu. Ja hon klättrar fortfarande men stoppar inte allt i munnen och har börjat leka med leksaker. Bäddar med sina dockor och nallar och bygger med sina klossar.
Men det har tagit två år. Och jag trodde ibland jag skulle bli galen. Inte kunde man gå till parken med henne heller för vände man sig o en sekund så var hon försvunnen. Helt orädd för andra människor och i sommras sprang hon rakt ut i vägen två gånger.
Min äldsta var helt tvärt om och inga problem alls. Hon är/var väldigt lugn och lyssnade på vad vi sa och rev aldrig i blommor och andra saker hon inte fick ha. Hon är också ganska klumpig och har inte ens hälften så bra balans sinne som lillsyrran. Har insett att mina ungar är som natt och dag. Men det är kul att ha så olika barn både till personlighet och utseende=)
Jo det är kul att upptäcka barnens personligheter och se att även syskon kan vara så olika.
Lekparken brukar vi gå till, lillan är jättebra på att åka rutschkana själv och även klättra i klätterställningar men hon tröttnar fort och vill sen bara springa så det slutar med att jag måste jaga henne och storasyster blir ledsen för att jag inte stannar kvar i lekparken med henne
Knoppussel och bultbräda gillar hon i alla fall. Plus alla leksaker i syrrans rum men då blir storasyster inte så glad
Dags att fundera på städning och lunch.