Hur få barnet att ta flaska fast man ammar?
Har en pojke på 7 månader som har helammat till för några veckor sedan. Har börjat ge gröt till frukost, ammar lite mellan och sen lunch sen lite amning, middag och sen gröt till kvällen. Han vill nästan inte ha bröstet under dagen men på natten ammar han jätte mycket. Han har väckt mig nu varje timma i några veckors tid och ammat. Vill börja ge flaska på natten, så att maken kan hjälpa till. Men han vill inte ta flaskan.. vet ej hur jag ska göra.. måste jag sluta amma för att han ska ta flaskan? Har provat flera olika typer av flaskor.. men han biter bara på dom. Ska man ge ersättning eller välling? Han verkar matglad i det mesta.. så jag tänkte testa välling, då han tycker om gröt. Men hur gör jag för att få honom att ta flaska?? Behöver tips, råd och stöttning.
Hade nästan bestämt mig för att sluta amma helt för att testa och se om han tar flaskan då.. men har ångrat mig, det funkar så bra med amningen annars, har mjölk och jag gillar att amma, men skulle behöva lite avlastning.. och för att kunna lämna bort honom på dagen när jag börjar plugga lite smått.